IAAF traci kolejnego sponsora. Ucierpią... dzieci

 

IAAF traci kolejnego sponsora. Ucierpią... dzieci


Opublikowane w czw., 11/02/2016 - 13:31

Kolejny finansowy cios spadł na Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznej. Po tym jak zerwanie umowy sponsorskiej z IAAF zapowiedział Adidas na podobny krok zdecydował się szwajcarski gigant spożywczy Nestlé. Najgorsze jest to, że skutki tej decyzji odczują dzieci.

– Podjęliśmy decyzję o zakończeniu współpracy z programem IAAF Kids Athletics ze skutkiem natychmiastowym – czytamy w oświadczeniu firmy. – Jest to związane z negatywnym odbiorem społecznym kierowanych pod adresem IAAF oskarżeń dotyczących korupcji i dopingu w sporcie. A to może niekorzystnie wpłynąć na naszą reputację i wizerunek.

Program IAAF Kids' Athletics powstał w 2005 roku, a od 4 lat jego międzynarodowym partnerem jest firma Nestlé. Obecnie bierze w nim udział 76 krajów (w tym Polska) ze 212 zrzeszonych w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Federacji Lekkoatletycznych. Celem programu jest popularyzacja lekkoatletyki wśród dzieci i młodzieży. Zdaniem IAAF tylko w tym roku miało z niego skorzystać 3 mln najmłodszych fanów sportu.

– Jestem zły i przerażony. Nie możemy tego zaakceptować. Na tym ucierpią dzieci – w ten sposób skomentował decyzję dotychczasowego partnera prezydent Międzynarodowej Federacji Lekkoatletycznej Sebastian Coe.

Jak przypomina IAAF, do tej pory aż 15 milionów w wieku od lat siedmiu do 12 lat wzięło udział w IAAF Kids Athletics. W tym roku Federacja planowała dotrzeć z programem do kolejnych 15 krajów. Zorganizowanych miało być 360 wykładów, szkoleń dla 8640 nauczycieli wychowania fizycznego. Podobnie jak w latach ubiegłych Nestlé miał na to przeznaczyć ok 1 mln dolarów.

MGEL

Źródło: Daily Mail


Polecamy również:


Podziel się:
kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce