Jarmużowy koktajl z bananem – powrót mocy!


Opublikowane w wt., 19/07/2016 - 10:47

Jarmuż - odmiana kapusty, do niedawna służył, jako dekoracja półmisków, obecnie zaś „świeci triumfy na salonach”. Można powiedzieć, że przeżywa swój renesans. I bardzo dobrze! Jarmuż to smaczne i zdrowe warzywo, które warto wprowadzić do swojego jadłospisu.

To źródło białka, błonnika, witamin m.in witaminy C i witaminy K, a także soli mineralnych - przede wszystkim wapnia i potasu oraz sulforafanu - silnego przeciwutleniacza o właściwościach antynowotworowych.

Sposobów na przyrządzenie jarmużu jest wiele Przygotowaliśmy dla was propozycję - zielony koktajl, który będzie świetnym pomysłem np. na śniadanie.


Składniki: (porcja dla 2-3 osób)

  • 2 garście jarmużu
  • 2 banany
  • pół cytryny
  • 1-1,5 szklanki wody mineralnej

Przygotowanie koktajlu:

Jest łatwe i szybkie. Jarmuż z bananem należy zblenderować, dodać sok z połówki cytryny, wodę mineralna oraz zmiksować produkty. Nasz koktajl gotowy!

Wartości odżywcze jarmużu surowego (w 100 g) na podstawie danych USDA National Nutrient Database:

Wartość energetyczna – 49 kcal Białko ogółem - 4,28 g Tłuszcz - 0,93 g Węglowodany - 8,75 g Błonnik - 3,6 g


Witaminy

  • Witamina C – 120mg
  • Tiamina – 0,110 mg
  • Ryboflawina – 0,130 mg
  • Niacyna - 1,000 mg
  • Witamina B6 - 0,271 mg
  • Kwas foliowy - 141 μg
  • Witamina A – 9990 IU
  • Witamina K - 704.8 μg

Minerały

  • Wapń – 150mg
  • Żelazo - 1,47 mg
  • Magnez - 47 mg
  • Fosfor - 92 mg
  • Potas - 491 mg
  • Sód – 38 mg
  • Cynk - 0,56 mg

KL


Polecamy również:


Podziel się: