Odchudzanie przez bieganie


Opublikowane w pt., 30/11/2012 - 11:37

Dieta połączona z wysiłkiem fizycznym to najskuteczniejsza, ponadczasowa ?i jedyna recepta na szczupłą sylwetkę. Jak jednak biegać, aby szybko mieć efekty i aby były one trwałe?

Odpowiedź jest stosunkowo prosta ? należy biegać spokojnym tempem, ale długo, oczywiście w miarę możliwości. Rewelacyjną i bardzo prostą metodą jest przeplatanie marszu spokojnym biegiem, stopniowo wydłużając czas trwania wysiłku tak, aby dojść (dobiec) do 60 minut.

Jeśli Twoja kondycja pozwala na ciągły bieg bez przystanków, koncentruj się na coraz dłuższych treningach. W przypadku, kiedy Twoim nadrzędnym celem w bieganiu jest zrzucenie kilku kilogramów, nie przejmuj się zbytnio prędkością biegu, gdyż w przypadku odchudzania, ważniejszy jest czas spędzony w danej strefie intensywności. Udowodnione jest, że tłuszcz najlepiej spalany jest w okolicach 70-75% naszego maksymalnego zakresu tętna, kiedy nasz organizm nie pracuje bardzo intensywnie. Jeśli nie masz możliwości odbywania treningów z pulsometrem po prostu biegaj spokojnie tempem konwersacyjnym, czyli w trakcie którego, jesteś w stanie rozmawiać, bez większej zadyszki.

 

Może zdarzyć się jednak, że nawet trucht będzie wywoływać u Ciebie okropną zadyszkę. To oznacza, że na bieganie jest jeszcze za wcześnie. Wówczas przygotuj swój organizm do biegania poprzez szybkie marsze, odbywane co drugi dzień, a nawet codziennie. Trzymając się wcześniej wspomnianych reguł, staraj się, by spacery trwały możliwie długo, najlepiej powyżej 30 minut. Dobrą alternatywą dla zwykłych spacerów może być nordic walking.

Twój organizm zacznie spalać tłuszcz po około 20 minutach ciągłego wysiłku. Zatem, im dłużej będziesz na treningu, tym więcej tłuszczu spalisz. Do spalania tłuszczów niezbędne są węglowodany. Podczas wykonywania wysiłku jakim jest bieg , kwasy tłuszczowe i glukoza wykorzystywane są równolegle do wytwarzania energii już od pierwszych minut, przy czym wraz z upływem czasu stosunek tych składników się zmienia. Przez pierwsze 20 minut wysiłku, 80% energii pochodzi z glukozy, a 20% z kwasów tłuszczowych, później te proporcje stopniowo się odwracają. Dlatego im dłuższy wysiłek, tym większe zużycie tłuszczu jako źródła energii.

Wiele dyskusji toczy się wokół zasadności biegania na czczo. Oponenci biegania na czczo mówią, że bez dostarczenia organizmowi węglowodanów przed treningiem, doprowadza się do spalania białka z mięśni, czyli trenując na czczo, moglibyśmy uzyskać efekt odmienny od zakładanego - spalić ciężko wypracowane mięśnie, co również wiąże się ze spadkiem wydolności. Prawdą jest, że aby doprowadzić do spalania białka z mięśni, organizm musi być przez dłuższy czas niedożywiony. Dlatego, jeśli chcesz biegać na czczo, musisz: zjeść dość obfitą kolację dzień wcześniej a rano przed treningiem wypić szklankę wody. Warto też przed bieganiem wypić czarną kawę, herbatkę odchudzającą lub zioła na odchudzanie. Kofeina wspomaga spalanie tłuszczu podobnie jak związki zawarte w herbatkach czy ziołach.

Polecamy również:


Podziel się:
kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce