3. ultraMaraton Bieszczadzki

52 km
14 km

Opis wydarzenia:

Trasa III ultra Maratonu Bieszczadzkiego wiedzie z centrum Cisnej, fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1km), koło bazy ZHP do stokówki biegnącej z gdzieś zza Przysłupa w stronę Majdanu (ok. 3km). Stokówką pobiegniemy do Majdanu i dalej lekko pnącą się pod górkę drogą aż do przełęczy nad Roztokami Górnymi (ok. 14km). Tutaj skręcamy w prawo na szlak graniczny w kierunku na Balnicę.

Przed Balnicą zbiegamy z pasma granicznago w kierunku na Solinkę (ok. 27km) biegniemy ok. 3km bieszczadzkim szutrem w kierunku Żubraczego obiegając masyw Hyrlatej, na który za chwilę będziemy się wspinać. Nie dobiegając do Żubraczego skręcamy w prawo nieoznakowaną dróżkę (będzie oznakowana!) wspinającą się na Berdo (1041m npm). Z Berda biegniemy na Hyrlatą (1103m), Rosochę (1084m) i zbiegamy do Roztok Górnych (ok. 40km).

Z Roztok biegniemy jeszcze raz asfaltem na przełęcz nad Roztokami (ok. 41km, 801m npm) i znowu wbiegamy na górski szlak, tym razem wspinając się na Okrąglik (1101m). Na Okrągliku żegnamy się z niebieskim szlakiem i skręcamy w lewo w kierunku Cisnej. Kawałek zbiegamy po czym podbiegamy na Jasło (1153m npm), na Szczawnik (1098m) i na Małe Jasło (1097m). z którego zbiegamy czerwonym szlakiem do Cisnej, przebiegamy obok remontowanego stadionu Orlika i kończymy na terenie Pola Namiotowego Tramp.

W sumie 52 km i 2648 metrów przewyższenia (1300m w górę i tyleż samo w dół). Trasa będzie oznakowana, będą oznaczone kilometry.

Miejsce: Cisna, Orlik/Pole Namiotowe Tramp, sobota-niedziela 10-11 października 2015
Dystans: ok. 52km (ultraMaraton) i 14km (Ćwiartka)
Suma podbiegów i zbiegów: 2648m (ultraMaraton) i 632 (Ćwiartka)
Start z Cisnej: 7.00 (ultraMaraton) i 7.15 (Ćwiartka)