Bądź sprawny jak lampart


AutorKelly Starrett

WydawnictwoGalaktyka

Rok wydania: 2015

 

Tę książka powinien przeczytać każdy. To skarbnica wiedzy o tym jak w pełni wykorzystać swój potencjał fizyczny, jak unikać bólu i kontuzji. Jeśli zaufamy autorowi, to przy odpowiednim treningu staniemy się ludzkim odpowiednikiem gibkiego lamparta - będziemy cały czas w stanie równowagi, nieustannie gotowi do działania.

Kelly Starrett to postać niezwykła. W młodości był członkiem amerykańskiej reprezentacji w kajakarstwie górskim, a z drużyną Men’s Water Rafting dwa razy uczestniczył w mistrzostwach świata. Jednak specjalistą od biomechaniki - jak to często bywa - został zupełnie przez przypadek.

Podczas jednego z treningów Starrett doznał poważnej kontuzji karku i pleców. Po licznych badaniach i analizach okazało się, że uraz nawarstwiał się przez lata. Złe nawyki treningowe, brak rozciągania, rozgrzewki i schłodzenia doprowadziły do takich przeciążeń, że dalsze profesjonalne uprawianie sportu stało się niemożliwe.

Osobisty dramat spowodował u Starretta potrzebę zgłębienia tematu ludzkiego ciała i sposobów jego funkcjonowania. Zaczął analizować tajniki ruchu i mobilności swojego organizmu. Jego cel był jeden, znaleźć sposób, by ludzkie ciało zachowało pełną sprawność na długie, długie lata.

Owocem jego badań stała się książka „Bądź sprawny jak lampart”, która bardzo szybko trafiła na listę bestsellerów NY Times.

Dla wielu ludzi stała się ona swoistym podręcznikiem jak poprawnie poruszać się w każdej sytuacji zaczynając od odpoczynku, a kończąc na intensywnej aktywności fizycznej takiej jak rywalizacja sportowa na Igrzyskach Olimpijskich, walką, czy akcją ratunkową.

Książka składa się z czterech części. W części teoretycznej, znajdziemy m.in. informacje o mechanice pracy kręgosłupa, dowiemy się, jakie są wzorce ustawienia ciała. Znajdziemy tu też szablony, dzięki którym każdy z nas będzie mógł poprawić zakres ruchu, zniwelować ból lub ukoić zakwaszone mięśnie.

W kolejnych części dowiemy się jak prawidłowo wykonać ćwiczenia funkcjonalne takie jak pompki, przysiady czy podciąganie. Dalej znajdziemy informacje jak uporać się z przykurczonymi i napiętymi mięśniami, ograniczeniami stawów i tkanek miękkich oraz problemami z motoryką, a także ogólnymi ograniczeniami zakresu ruchu.

Polecamy!

MGEL

Tekst promujący: 
Tę książka powinien przeczytać każdy. To skarbnica wiedzy o tym jak w pełni wykorzystać swój potencjał fizyczny, jak unikać bólu i kontuzji.
kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce