Dwie trasy biegowe w Szymbarku k. Gorlic

Opublikowane w śr., 06/02/2013 - 12:51

Zapraszam na dwie piękne trasy biegowe w Szymbarku k. Gorlic, w okolicach niepowtarzalnego zabytku jakim jest szymbarski renesansowy kasztel. Corocznie na tych trasach rozgrywany jest Bieg o Puchar Szymbarskiego Kasztelu (8 km – mężczyźni, 5 km – kobiety).

Trasa krótka (ok. 2,5 km) lekko pofałdowana dla mniej zaawansowanych biegaczek i biegaczy i miłośników nordic walking.

Początek trasy znajduje się przy budynku Zespołu Szkół Szymbarku (organizatora wrześniowego Biegu o Puchar Szymbarskiego Kasztelu). Kierujemy się w górę wzdłuż ogrodzenia szkoły, a następnie zbiegamy szutrową ścieżką w lewo w dół w dolinę rzeki Ropy. Następnie obok zabudowań przysiółka Blich trasa prowadzi prostą wygodną asfaltową drogą w kierunku pięknie bielącej się w polach kapliczki. W jej pobliżu skręcamy w lewo przez most na rz. Ropie. Za mostem w lewo, płasko wzdłuż rzeki, a następnie w kępie lasu podbiegamy ponad stadion piłkarski (w oddali widać piękną bryłę kasztelu!). Dalej asfaltowa droga prowadzi w dół ku kładce na rzece, a potem w górę obok kasztelu wracamy pod budynek szkoły.

Trasa dłuższa (ok. 8 km) o górskim profilu dla biegaczy bardziej zaawansowanych.

Początek trasy znajduje się przy budynku Zespołu Szkół Szymbarku (organizatora wrześniowego Biegu o Puchar Szymbarskiego Kasztelu). Kierujemy się w górę wzdłuż ogrodzenia szkoły, a następnie zbiegamy szutrową ścieżką w lewo w dół w dolinę rzeki Ropy. Następnie obok zabudowań przysiółka Blich trasa prowadzi prostą wygodną asfaltową drogą w kierunku pięknie bielącej się w polach kapliczki. W jej pobliżu skręcamy w lewo przez most na rz. Ropie. Za mostem w lewo, płasko wzdłuż rzeki, a następnie w kępie lasu podbiegamy ponad stadion piłkarski (w oddali widać piękną bryłę kasztelu!). Dalej asfaltowa droga skręca w prawo i wznosi się ostro w górę. Przed biegaczami ok. 800 m trudnego podbiegu wpierw asfaltową, potem szutrową drogą. W niewielkim lasku docieramy do drogi po Maślaną Górą i skręcamy w lewo. Lekko pofałdowana trasa otwiera przed nami wspaniałą panoramę na dolinę Ropy, okoliczne wzniesienia i w oddali pobliskie Gorlice. Po ok. 1 km biegu (skrzyżowanie dróg) zawracamy i biegniemy prosto ku zabudowaniom przysiółka Wólka. Tam zbiegamy w dół w prawo i mijamy stojącą nad strumieniem, w kępie lip połemkowską cerkiew. Przed mostem skręcamy w prawo i dalej drogą ponad stadionem piłkarskim docieramy do kładki na rzece Ropie. Stąd czeka nas podbieg pod piękną bryłą kasztelu i powrót pod szkołę.

Obie trasy w większości przebiegają po drogach asfaltowych. Ok. 30 % trasy to dukty szutrowe. Niestety nie mogę ich polecić na wieczorne przebieżki, nie są bowiem oświetlone. W dzień odwdzięczą się pięknymi widokami i bliskim kontaktem z beskidzka przyrodą.