Trenuj do Biegu 7 Dolin. Trasa Roberta Celińskiego

Opublikowane w czw., 10/01/2013 - 14:19

Jest to Szlak Huli, biegnący ze Szczyrku dookoła doliny. Trasa jest wymagająca - ma długość 31 km i znaczne przewyższenia.

• Całkowita długość trasy: 31 km
  • Całkowity czas przejścia: ok. 11 godzin (według Celińskich 4:10, wliczając w to dwa postoje w schroniskach ;-))
  • Najwyższy punkt: Skrzyczne - 1257 m n.p.m.
  • Najniższy punkt: Szczyrk Centrum - 515 m n.p.m.
  • Różnica wzniesień: 742 m n.p.m.

Opis poszczególnych odcinków

• Szczyrk Goplana (515 m) - Skrzyczne (1257 m) - 6 km, 2:30/1:45,
  • Skrzyczne - Malinowska Skała (1152 m) - 4,5 km, 1:15/1:15,
  • Malinowska Skała - Przełęcz Salmopolska (934 m) - 5 km, 1:15/2:30,
  • Przełęcz Salmopolska - Klimczok (1117 m) - 10 km, 4/3:30,
  • Klimczok - Szczyrk Goplana - 5,5 km, 1:30/2:00,

Opis trasy:

Trasa bierze początek przy Urzędzie Miasta, następnie kieruje się pod węzeł szlaków na głównym skrzyżowaniu w Szczyrku i razem ze znakami niebieskimi podąża na południowy zachód, lecz prawie natychmiast skręca za znakami zielonymi w lewo, w ul. Leśną. Prowadzi ona w górę doliny potoku Zapalenica. Ulica zmienia się w leśną dróżkę, mijającą coraz wyższe przysiółki Krzyżówka i Krysty. Widać stąd piętrzący się masyw Skrzycznego, ze stromo opadającym zalesionym stokiem. Przy końcu dolinki szlak skręca w lewo i po chwili osiąga niewielki grzbiet, którym pnie się przez chwilę do rozwidlenia dróg. Stąd podąża w prawo, do góry, przez młodnik, mijając po drodze Halę Podskrzyczeńską. Następnie trawersuje zbocze leśne pełne rumowisk skalnych. Otoczenia jest dzikie i posępne, można nawet odnieść wrażenie, że jest się w bezludnej głuszy, z dala od cywilizacji, na łasce i niełasce surowej, pierwotnej przyrody, jednak wyraźna ścieżka i znaki szlaku na drzewach przypominają, że sytuacja ma się nieco inaczej. Droga osiąga niewielką przełączkę na grzbiecie biegnącym w kierunku Skalitego i podchodząc w górę mija po prawej halę Jaworzynę z pośrednią stacją wyciągu krzesełkowego. Pnie się dość stromo jej skrajem, aż do chwili gdy z prawej dołączą znaki niebieskie. Oba szlaki podążają teraz w górę, w kierunku szczytu, aż osiągną górną stację wyciągu i schronisko PTTK.

Pełny opis trasy i profile:  http://www.annacelinska.com/index.php?go=relacja&id=20130101_Szlak_Huli