Ćwiczenia siłowe równie ważne dla zdrowia co bieganie


„Nasze badania wykazały, że ćwiczenia siłowe są równie ważne, jak aktywność aerobowa taka jak bieganie czy kolarstwo” - twierdzi profesor Stamatakis z Uniwersytetu w Sydney, przypominając jednocześnie, że rekomendacje dotyczące aktywności fizycznej nie są stosowane w całości. Tymczasem 150 minut aktywności o umiarkowanej intensywności w tygodniu to tylko cześć zaleceń. Konieczne są jeszcze 2 dni w tygodniu poświęcone ćwiczeniom siłowym.

Badania przeprowadzone w Australii na grupie 80 tys. osób wykazały, że osoby, które włączają do swojego treningu ćwiczenia siłowe, redukują ryzyko przedwczesnego zgonu o 23 proc, biorąc pod uwagę różne przyczyny łącznie. Ten wynik wygląda jeszcze lepiej, gdy w grę wchodzą zgony powodowane przez choroby nowotworowe. Ćwiczenia siłowe obniżają takie ryzyko o 31 proc.

Mimo zalet treningu siłowego i jego wpływu na wydłużenie życia, nadal nie jest on zbyt popularny. W Australii, gdzie przeprowadzono badanie osoby nieaktywne fizycznie stanowią 53 proc populacji, ale gdy przyjrzeć się liczbom dokładniej, okazuje się, że mniej niż 19 proc Australijczyków może powiedzieć, że wypełnia zalecane 2 dni w tygodniu ćwiczeniami siłowymi. Innymi słowy, gdy mowa o wzmacnianiu mięśni, to odsetek nieaktywnych Australijczyków wzrasta i wynosi 85 proc populacji.

Według autorów badania, jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być niechęć do korzystania z siłowni, które wymagają zaangażowania środków finansowych i nie zawsze dobrze się kojarzą. Tymczasem wizyta w siłowni nie jest wymagana. Korzyści zdrowotne przynoszą zwykłe pompki, brzuszki czy wypady, które można ćwiczyć we własnym domu lub w terenie.

IB

źródło


 

Polecamy również:


Podziel się: