[GOTUJ Z NAMI] "Nocna" owsianka. Błyskawiczna, pyszna i zdrowa


Opublikowane w śr., 27/02/2019 - 13:55

Są takie dni, gdy wygospodarowanie nawet 15 minut o poranku jest jak „mission impossible”. Wtedy sytuację jest w stanie uratować już tylko śniadanie przygotowane wcześniej.

 

Jeśli spodziewacie się, że następnego dnia będziecie mieć poranny armagedon, polecam zrobić całonocną owsiankę. Polega to na tym, że noc wcześniej należy zalać płatki owsiane, a o poranku są miękkie i gotowe do spożycia. Jest to owsianka do jedzenia na zimno, ale równie dobrze można ją podgrzać.

 

Poniżej przedstawiam Wam jedną z moich propozycji. Z przepisu wyjdą Wam 3-4 porcje, takie śniadanie może więc na Was czekać przez kilka dni.

 

SKŁADNIKI (na 3-4 śniadania):

200 g płatków owsianych górskich

500 ml mleka (rekomenduję roślinne mleko ryżowe, ryżowo-kokosowe lub owsiane, ponieważ są naturalnie słodkie)

20 g nasion chia

szczypta różowej soli himalajskiej

dowolne owoce do dekoracji, masło orzechowe, bakalie, suszone owoce

 

WYKONANIE:

W poprzedzającą noc wsypujemy płatki owsiane do pojemnika z zamknięciem, wlewamy mleko, dodajemy nasiona chia oraz sól i dokładnie wszystko mieszamy, by nasiona chia były równomiernie rozmieszczone w całym pojemniku. Zamykamy i wkładamy do lodówki na całą noc.

Rano przekładamy dowolną ilość owsianki do miseczki i dekorujemy owocami, orzechami i wybranymi dodatkami. Polecam dojrzałą gruszkę oraz masło orzechowe. Smacznego!


Karolina Gawrońska, maratonka, triathlonistka, dietetyczka, księgowa. Autorka kanału YouTube - Savory or Sweet oraz bloga kulinarnego Savory or Sweet?.

Autorka książki "Wegańskie Słodycze - kultowe, zdrowe, bezglutenowe". 


Polecamy również:


Podziel się:
kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce