Mleko czekoladowe na dobrą regenerację po treningu


Wyniki badań dowodzą, że krowie mleko posiada optymalną strukturę związków chemicznych w kontekście regeneracji zmęczonego organizmu.   

W jednym z ostatnim badań naukowcy z Departamentu Żywienia Central Washington University przyjrzeli się szczególnie popularnemu w USA niskotłuszczowemu mleku czekoladowemu. Analiza wykazała, że zawarte w nim węglowodany i białko mają proporcję 4:1, najbardziej korzystną w regeneracji komórek poddanych wysiłkowi. 

Napój dostarcza też niezbędne elektrolity, w tym sód, który uruchamia regenerację komórek po urazie.

- Picie mleka czekoladowego bezpośrednio po treningu i ponownie, po 2 godzinach od wysiłku wydaje się optymalne w procesie regeneracji organizmu i może zmniejszyć uszkodzenia mięśni - wskazują badacze. 

A co z mlekiem sojowym, migdałowym, stosowanym choćby przez wegan czy osoby nie tolerujące laktozy? 

Oba to produkty wysoko przetworzone. Oba nie dostarczają węglowodanów do organizmu, a białko tylko w ograniczonym stopniu. Dopiero zmieszanie mleka sojowego z np. bananem, zapewni odpowiednią wartość odżywczą napoju, zbliżoną do mleka krowiego.

Na zdrowie!

red. 

źródło


Polecamy również:


Podziel się: