Trening rano czy wieczorem? Różne korzyści


Opublikowane w wt., 18/06/2019 - 09:03

Na uniwersytecie w Kopenhadze w rolę ćwiczących wcieliły się myszy. Ich aktywność fizyczna miała odpowiedzieć na pytanie, czy lepiej trenować rano czy wieczorem. Myszy nie prowadzą ludzkiego trybu życia, więc za ludzkie „rano” przyjęto dzienną aktywność gryzoni. Zaś wieczór, to po prostu mysie ćwiczenia nocne lub aktywność przy braku światła dziennego.

Mimo wysiłku gryzoni, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która pora treningu jest lepsza, zwłaszcza dla tych, którzy ruszają się z myślą o zgubieniu nadwagi. Zarówno poranne jak i wieczorne ćwiczenia przynoszą korzyści, tyle że inne.

Ćwiczący rano, uruchamiają w swoich komórkach procesy, które usprawniają metabolizm cukru i tłuszczów. To dobra wiadomość dla odchudzających się, czy próbujących zapobiegać chorobom wynikającym z zaburzeń metabolizmu np. cukrzycy typu 2. Wieczorny ruch oznacza z kolei większy wydatek energetyczny, który na dodatek utrzymuje się w dłuższym okresie. Takim efektem również nie pogardzą odchudzający się.

Czy mysie ćwiczenia można przenieść na ludzi? Gdy na tym samym uniwersytecie badano możliwości treningowe w różnych porach dnia, również najpierw zrobiono to na gryzoniach. Późniejsze badania na ludziach potwierdziły zbieżność wyników.

A co z przekonaniem, że wieczorne ćwiczenia zaburzają sen? Tę teorię obalili naukowcy ze Szwajcarii dowodząc, że nocni biegacze, nadal dobrze spali, pod warunkiem, że ich trening nie był wysoce intensywny.

Według nas, z tych wszystkich badań wynika, że lepiej się ruszać niż tego nie robić, bez względu na porę dnia!

IB

źródło


Polecamy również:


Podziel się:
kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce