Trening i Zdrowie

Aktualności Trening

Mieszkańcy Nowego Sącza, którzy lubią aktywnie spędzać wolny czas i przemierzać ścieżki rowerowe, mają powody do zadowolenia. Dzisiaj został udostępniony kolejny odcinek takiej trasy biegowo-rowerowej, tym razem przez gminę Chełmiec. Została zrealizowana w ramach projektu Centra Aktywnego Wypoczynku, w tym trasy biegowe i biegowo-rowerowe, którego realizatorem były Fundacja Sądecka oraz gmina Chełmiec.
Opublikowane: pon., 29/07/2019 - 09:16
Powodzie, pożary, zbyt wysoka temperatura, brak śniegu, zanieczyszczone powietrze - to zjawiska związane z ociepleniem klimatu, które coraz mocniej w
Opublikowane: pon., 29/07/2019 - 08:11
Przekonanie, że wysiłek fizyczny podejmowany przed snem może utrudniać zasypianie i pogarszać jakość spania, jest szeroko rozpowszechnione wśród ćwiczących, ale także w środowisku
Opublikowane: śr., 17/07/2019 - 15:34
Aktywna Warszawa i Muzeum Powstania Warszawskiego ponownie – jak w poprzednich latach – zapraszają do udziału w treningach historycznych przed 29. Biegiem Powstania Warszawskiego, który w tym roku wystartuje 27 lipca w Warszawie.
Opublikowane: pon., 08/07/2019 - 12:01
Niezależnie od tego, czy za bieganie zabierasz się doraźnie przy okazji słonecznej pogody i kupna nowych butów, czy jest to Twój sposób na życie i nie wyobrażasz sobie dnia bez choćby najkrótszej przebieżki, przygotowanie do biegu jest niezwykle ważne. Marka Bakalland podpowiada, jak to zrobić! Odpowiednie przygotowanie
Opublikowane: pon., 08/07/2019 - 11:40
Z wiekiem wszyscy tracimy masę mięśni. Według różnych badań, między 50 a 60 rokiem życia jest to ok. 1% masy mięśni rocznie. Po sześćdziesiątce to zjawisko przyspiesza i strata sięga nawet 3%. Jednak biegacze mogą liczyć na to, że niekorzystne zjawisko będzie przebiegało u nich nieco wolniej.
Opublikowane: pt., 05/07/2019 - 09:28
Dla jednych łączenie biegania z jazdą na rowerze jest nie do zaakceptowania. Dla drugich jest to świetna możliwość uzupełnienia treningu i regeneracji. Czy więc biegacz powinien uzupełniać trening o elementy kolarstwa?
Opublikowane: śr., 03/07/2019 - 08:35
Pamiętacie bajkę o Popeye’u?
Opublikowane: pt., 28/06/2019 - 10:05
W ostatni weekend czerwca PZU rozpoczyna w nadmorskich miejscowościach kolejną edycję akcji „Bezpieczne wakacje z PZU”. Przez siedem weekendów rodzice i dzieci wypoczywający na polskim wybrzeżu oraz w Olsztynie będą mogli wziąć udział w licznych zajęciach sportowych, konkursach i przedstawieniach z Niestraszkami.
Opublikowane: pt., 28/06/2019 - 09:35
Zdaniem naukowców z Michigan, którzy w 2010 r.
Opublikowane: czw., 27/06/2019 - 09:30

Strony

Aktualności Zdrowie

Opublikowane: pt., 08/04/2016 - 08:42
O konieczności odpowiedniego nawadniania organizmu podczas treningów i zawodów powinien wiedzieć każdy nawet niezbyt doświadczony biegacz. Szczególnie dotyczy to maratończyków startujących w upalne dni. Warto jednak pamiętać, że podczas skrajnego wysiłku fizycznego tracimy wraz z potem nie tylko wodę, ale i cenne elektrolity. Tymczasem okazuje się, że nie zawsze uzupełnimy braki jedynie zwykłym napojem izotonicznym.
Opublikowane: czw., 07/04/2016 - 09:29
​Ten temat powraca w badaniach naukowych jak bumerang.
Opublikowane: czw., 07/04/2016 - 08:59
Przez lata wydawało się, że predyspozycje do aktywności fizycznej są związane przede wszystkim z genetyką.
Opublikowane: śr., 06/04/2016 - 08:16
Opublikowane: pt., 01/04/2016 - 08:57
Tracimy je na każdym treningu. Kiedy po zakończonych zajęciach zdejmujemy przepocona koszulkę, często nie zdajemy sobie sprawę, że podczas wysiłku nasz organizm wraz z wodą pozbył się również olbrzymiej ilości składników mineralnych. Jeśli nie będziemy ich we właściwy sposób uzupełniać, odbije się to zarówno na naszym zdrowiu, jak i wynikach sportowych. Do prawidłowego funkcjonowania organizm człowieka potrzebuje – makropierwiastków (wapń, fosfor, magnez, sód, potas i chlor) oraz mikropierwiastków – pierwiastków śladowych (żelazo, miedź, cynk, mangan, molibden, kobalt, jod, selen, wanad,...
Opublikowane: pon., 21/03/2016 - 15:46
Chociaż biegające panie często słyszą opinię, że wysiłek fizyczny może pomóc w łagodzeniu dolegliwości związanych
Opublikowane: pt., 18/03/2016 - 08:40
Opublikowane: pon., 14/03/2016 - 13:50
Kanadyjscy naukowcy znaleźli prosty sposób, by spowolnić starzenie się mózgu. Na dodatek ich sposób powinien się spodobać biegaczom. Pokonywanie schodów bardzo się przydaje w budowaniu siły nóg, a teraz okazuje się, że przygotowania do biegów po schodach, albo po prostu włączenie schodów do codziennego życia, może poprawić coś więcej niż kondycję fizyczną.
Opublikowane: pon., 14/03/2016 - 09:30
Opublikowane: śr., 09/03/2016 - 11:29

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce