Aktualności Trening

Karol Nowakowski, ekspert Festiwalu Biegów: Wśród biegaczy częste jest myślenie, że najlepszą drogą do poprawienia wytrzymałości organizmu jest po prostu zwiększenie liczby kilometrów w ciągu jednej jednostki (większa objętość).Dokładamy i dokładamy kilometry, licząc na cud.  Na pewno to jedna z możliwości, ale - najczęściej - to niestety ślepy zaułek prowadzący do regresu formy, zniechęcenia i urazów. Tutaj kłania się prawidło: „jakość, nie ilość kilometrów”.   Obciążenia treningowe możemy zwiększyć na kilka sposobów:  zwiększenie objętości pojedynczej jednostki treningowej...
Opublikowane: czw., 09/04/2015 - 10:17
Karol Nowakowski, ekspert Festiwalu Biegów: W tej i kolejnej swojej publikacji poruszę kilka spraw związanych z wytrzymałością w sporcie. Tak od strony teoretycznej, jak i praktycznej. To swoiste wprowadzenie do dalszych artykułów na temat wytrzymałości siłowej, czyli popularnej siły biegowej, a także wytrzymałości specjalnej i szybkości w treningu biegaczy długodystansowych. Opisane poniżej - oczywiście w dość znacznym uproszczeniu - środki treningowe związane z wytrzymałością, pomogą Wam w usystematyzowaniu wiedzy na temat treningu i zobrazują jakim zasobem bodźców (na razie tylko te...
Opublikowane: wt., 07/04/2015 - 15:37
Trening składa się z trzech elementów - wysiłku, diety i regeneracji. Żadnego nie można zaniedbywać. Żeby ten ostatni był właściwy, należy odpowiednio przygotować zmęczony organizm. Do tego służy rozciąganie, które wykonuje się zaraz po zakończonym treningu.
Opublikowane: wt., 07/04/2015 - 12:32
Opublikowane: pt., 03/04/2015 - 13:32
Istnieje wiele sztuczek i sposobów, aby poprawić i przyspieszyć regenerację po ciężkim treningu. Jednym z najbardziej skutecznych są kąpiele w zimnej, najlepiej lodowatej wodzie - wyjaśnia trener Karol Nowakowski, ekspert Festiwalu Biegów.
Opublikowane: śr., 01/04/2015 - 21:58
***Hotel Wierchomla SKI & SPA Resort oraz ObozyBiegowe.pl zapraszają na wiosenny, jubileuszowy obóz, który odbędzie się w dniach 16-23 maja 2015 r. w Wierchomli Małej!
Opublikowane: sob., 28/03/2015 - 14:49
  Półmaraton jako start kontrolny? Pierwszy półmaraton lub na „zaliczenie”? Półmaraton na rekord? Bez względu jak podochodzisz do wiosennego startu na dystansie 21,097 km, powinieneś przypomnieć sobie lub zapoznać się z kilkoma istotnymi sprawami.
Opublikowane: sob., 28/03/2015 - 09:53
Ten element jednostki treningowej dla większości biegaczy, głównie amatorów, jest najbardziej nielubiany. Wszystko przez to, że nie uważamy tych wszystkich czynności jako niezbędnych i potrzebnych w naszym sportowym rozwoju. Marnotrawstwo czasu – liczą się tylko konkretne kilometry! I tu popełniamy duży błąd – rozgrzewka w formie truchtu, następnie sprawność z rozciąganiem oraz przebieżki, a na koniec naszego głównego zadania – schłodzenie, są integralną częścią niemalże każdego treningu i to w każdej dyscyplinie sportowej.
Opublikowane: sob., 28/03/2015 - 09:34
Na dorocznym spotkaniu Amerykańskiego Towarzystwa Chirurgów Ortopedów została przedstawiona prezentacja, która za
Opublikowane: czw., 26/03/2015 - 13:27
Dla doświadczonych biegaczy kolejność treningowych „działań” wydaje się sprawą oczywistą. U nowicjuszy już tak nie jest. Trener Karol Nowakowski odpowiada na najważniejsze pytania dotyczące sekwencji realizacji poszczególnych elementów treningu.
Opublikowane: czw., 26/03/2015 - 08:43

Strony

Aktualności Zdrowie

Po bezsennej nocy też możesz dobrze pobiec
Holenderscy naukowcy doszli do zaskakujących wniosków. Nawet jeśli denerwujesz się przed startem i zamiast 8 godzin, przespałeś tylko dwie, nie masz się czym martwić. Pobiegniesz tak samo dobrze, jakbyś spał całą noc.
Opublikowane: sob., 03/08/2013 - 09:12
Jak biegać, by schudnąć?
Bieganie to dobry sposób, by spalić kalorie. Niecałe 10 minut biegu wystarczy, aby pozbyć się 100 kcal. Godzina na ścieżce biegowej to w zależności od wagi biegacza i intensywności treningu od 600 do 1000 kcal mniej. Mimo tego bieganie wcale nie jest korzystne dla osób otyłych. Paweł Daroszewski z Karolina Medical Center odpowiada nam dlaczego tak jest.
Opublikowane: pt., 02/08/2013 - 12:14
Ból podczas biegania
Biegamy, żeby poprawić kondycję i zdrowie, a paradoksalnie nie ma wielu biegaczy, którzy nie doświadczaliby bólu. Kontuzje i choroby są naturalnie związane z uprawianiem sportu. Ich występowanie często nie jest winą pecha, tylko ignorowania sygnałów dawanych przez organizm.
Opublikowane: śr., 31/07/2013 - 16:15
Dziś pod lupę weźmiemy kręgosłup, asymetrię naszej postawy i skutki, jakie taka wada może mieć dla biegacza.
Opublikowane: pon., 29/07/2013 - 11:28
Co i kiedy powinien pić biegacz
Sierpniowe wydanie Runners World France opracowało poradnik nawadniania. Autorzy odpowiadają na pytanie, co pić przed, w czasie i po biegu, żeby trening był efektywny. Na liście nie brakuje smakołyków takich jak sok kokosowy czy pitna czekolada. Ważne, by wiedzieć, kiedy jest na nie właściwa pora.
Opublikowane: pon., 29/07/2013 - 09:35
10 powodów, by biegać
Jeśli nie chciało Wam się dzisiaj biegać, to francuski magazyn Santé znalazł 10 powodów, które Wam pomogą w znalezieniu motywacji. Oto one.
Opublikowane: pt., 26/07/2013 - 14:09
Wybór sztućców ma znaczenie
Półki uginają się od niezdrowego jedzenia i czasem po nie sięgamy, chociaż znamy konsekwencje. Złe nawyki trudno zmienić. Okazuje się, że na nasze zwyczaje żywieniowe ma wpływ otoczenie, dźwięki, zapachy, a nawet wygląd naczyń i sztućców.
Opublikowane: czw., 25/07/2013 - 10:00
Czasem pozornie niewinne jedzenie może być szkodliwe dla zdrowia i zniweczyć twoje próby odchudzania. Według portalu Woman's Fitness jeśli cierpisz na ból stawów, nie masz energii lub nie możesz się pozbyć kilku nadmiarowych kilogramów, przyczyna może tkwić w tym, co jesz.
Opublikowane: śr., 24/07/2013 - 08:55
Biegać po śniadaniu czy na czczo?
Opublikowane: wt., 23/07/2013 - 11:00
Jak dojść do siebie po przebiegnięciu maratonu
Maratończyk-amator musi godzić wiele obowiązków. Cudem znajduje czas na kilka treningów w tygodniu. Mimo startów w weekend w poniedziałek rano musi się pojawić w pracy w pełnej gotowości. Zapytaliśmy eksperta z Carolina Medical Center, Pawła Daroszewskiego, co zrobić, żeby się szybko zregenerować.
Opublikowane: pon., 22/07/2013 - 16:22

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce