Aktualności Trening

Już za 10 dni stołeczni fani biegania będą mieli okazję potrenować z najszybszą obecnie polską maratonką, Karoliną Jarzyńską. Aktualna rekordzistka kraju w półmaratonie będzie gościem otwartego treningu organizowanego przez sklep Fast Foot i markę ALE – Active Life Energy. Początek spotkania o godz. 11:00. Wstęp wolny.
Opublikowane: śr., 19/11/2014 - 15:27
Nie lubimy go, często o nim zapominamy, lekceważymy, choć specjaliści przestrzegają, że może uchronić nas przed kontuzjami i przeciążeniami. To, że rozciąganie jest niezbędne po zakończeniu treningu nie budzi wątpliwości. A jak jest ze stretchingiem przed rozpoczęciem biegania?
Opublikowane: śr., 19/11/2014 - 08:42
"Gdyby odchudzanie było rzeczą prostą - wszyscy byliby szczupli." Tymczasem, aby schudnąć wystarczy trochę dyscypliny, samozaparcia i cierpliwości – przekonuje Wojciech Kowalczyk, trener osobisty, partner Karty Biegacza.
Opublikowane: wt., 18/11/2014 - 12:06
W Europie biega 80 mln ludzi,. 38 procent z nich ma za sobą kontuzję, a od 37-56 procent doznaje urazu przynajmniej raz w roku. To z myślą o nich powstał projekt Runsafer, a w hiszpańskim laboratorium opracowano buty przyszłości.
Opublikowane: czw., 13/11/2014 - 16:16
Podczas uprawiania sportu, amatorsko lub zawodowo, prędzej czy później przydarzy nam się kontuzja. Rehabilitacja to żmudny i dość kosztowny proces. A co gdyby część takich "zabiegów" można było przeprowadzać w domu? - pyta Bartłomiej Trela (www.PokonajAstme.pl). W sprzedaży dostępne jest mnóstwo urządzeń do masażu i domowej rehabilitacji. Część z nich nawet cieszy się dość dobrą opinią. Moją uwagę przykuła jedna, szczególnie wyróżniająca się, marka produkująca urządzeń polecanych i używane przez czołowych zawodników w swoich dziedzinach oraz przez samych fizykoterapeutów. Compex, bo o tej...
Opublikowane: wt., 04/11/2014 - 10:25
Jeżeli zadajecie sobie pytanie: Czy jest sens wyjść pobiegać, kiedy mam siłę / ochotę tylko na 3-4 km? Odpowiem szczerze o zdecydowanie: Tak, jest. Przyznam jednoczenie, że do tej pory wydawało mi się, że nie ma, bo to przecież rozgrzewka. Doświadczenia ostatnich dwóch tygodni spowodowały, że zmieniam zdanie.
Opublikowane: wt., 04/11/2014 - 09:10
Zbliżający się koniec sezonu startowego to doskonały moment na regenerację sił. Ten czas warto poświęcić nie tylko na odnowę biologiczną, ale również na wyleczenie zaległych kontuzji. A tych biegacze maja sporo.
Opublikowane: pt., 31/10/2014 - 16:09
Powinien być nieodzowną częścią treningu biegacza. Równie ważną jak rozgrzewka, rozciąganie, rytmy, czy interwały. Masaż sportowy. Pomaga w regeneracji i leczeniu kontuzji. Przygotowuje też organizm do ekstremalnego wysiłku fizycznego jakim jest np. ultra-maraton.
Opublikowane: czw., 30/10/2014 - 14:04
Choć w kalendarzu startowym jest jeszcze zaplanowanych wiele imprez biegowych, to najwyższa pora, by zacząć myśleć o roztrenowaniu. Po 10 miesiącach regularnych treningów, przygotowujących nas do licznych zawodów, i samych startów, warto dać organizmowi kilka tygodni czasu na regenerację.
Opublikowane: wt., 28/10/2014 - 12:35
Biegasz trzy - cztery lata, ukończyłeś kilka maratonów, wiesz co nieco o treningu, ale ciągle zastanawiasz się czy jesteś w stanie pokonać 42 km i 195 m poniżej 3 godzin? Nasi eksperci i zawodnicy, którym się to udało, podpowiadają jak powinieneś trenować.
Opublikowane: sob., 25/10/2014 - 09:42

Strony

Aktualności Zdrowie

Ile czasu spędzamy przy komputerze surfując bezcelowo po Internecie, lub zalegamy na kanapie nie robiąc zupełnie nic? Albo planujemy zwiększyć dystanse podczas naszego biegania, wziąć udział w zawodach czy zacząć biegać w maratonach?
Opublikowane: pt., 22/03/2013 - 16:19
Rozmawiam z Michałem Garnysem pracownikiem i współwłaścicielem firmy 4SPORTLAB gdzie przeprowadza się badania wydolnościowe.
Opublikowane: pt., 21/12/2012 - 13:10
Dieta połączona z wysiłkiem fizycznym to najskuteczniejsza, ponadczasowa ?i jedyna recepta na szczupłą sylwetkę. Jak jednak biegać, aby szybko mieć efekty i aby były one trwałe?
Opublikowane: pt., 30/11/2012 - 11:37
?Kolano biegacza? jest podobnie jak ?łokieć tenisisty? najczęstszą dolegliwością występującą u osób uprawiających dany sport. U biegaczy (ale nie tylko) to właśnie kolano narażone jest na największe przeciążenia. Staw kolanowy to najbardziej skomplikowany i największy staw w organizmie człowieka.
Opublikowane: śr., 28/11/2012 - 12:21
Każda pora na zmianę nawyków żywieniowych i stylu życia jest dobra, jednak jest parę spraw o których należy pamiętać, gdy za zmiany zabierasz się zimą. Na co zwrócić uwagę ? odpowiada Weronika Weremko-Oszuścik, z http://www.dieta4u.pl  
Opublikowane: pon., 26/11/2012 - 16:42
To zagadnienie dotyczące spożywania pokarmów węglowodanowych przez lata budziło kontrowersję. Problem dotyczy okresu przed wysiłkiem, a konkretnie czasu 30-60 minut przed nim. Generalnie nie jest zalecane spożywanie węglowodanów w tym okresie z uwagi na możliwość niekorzystnego wpływu na pracę mięśni w trakcie wysiłku.
Opublikowane: pon., 26/11/2012 - 16:36
Na pewno znasz to nieprzyjemne uczucie, gdy nieoczekiwany kurcz mięśnia ograniczył lub zakończył Twoją ulubioną formę aktywności. Może zdarzyło Ci się, że nagły ból w łydce zbudził Cię w nocy. Co zrobić, aby pozbyć się kurczu i jak przeciwdziałać, aby w ogóle się nie pojawił?
Opublikowane: pt., 23/11/2012 - 10:33

Strony