Aktualności Trening

Zapewne wielu z Nas wymyśla sobie postanowienia noworoczne. Na ogół dotyczą one ukończenia konkretnych zawodów lub stałości w treningach. Zdarza się jednak, że dość często początkowy zapał opada i szczególnie amatorzy nie realizują postanowień, wypadają im kolejne jednostki treningowe. Co wtedy?
Opublikowane: pon., 19/01/2015 - 12:36
Trener biegania, a w przeszłości wybitny sprinter i aktualny rekordzista Polski na 200 metrów (19,98 sekundy w mistrzostwach świata w Sewilli w 1999 roku) Marcin Urbaś stanowczo odradza amatorom brania sprawy w swoje ręce i ustalanie samemu sobie planu przygotowań do sezonu.
Opublikowane: pon., 19/01/2015 - 12:28
Pośladki to bardzo ważna część ludzkiego ciała. Nie tylko ze względów estetycznych. Ma ogromne znaczenie podczas biegania, choć biegacze często nie wykorzystują ich do wybić, zostawiając to zadanie mięśniom czworogłowym uda lub łydkom. Warto jednak wzmocnić tę sympatyczną część. Najlepsze do tego są przysiady i martwy ciąg.
Opublikowane: czw., 15/01/2015 - 09:21
Biegacze na ogół pamiętają, żeby się odpowiednio nawadniać podczas treningu (wysiłek poniżej godziny - woda, powyżej - izotoniki), ale już w przypadku odżywiania pojawiają się wątpliwości. Co zatem schować do plecaka, saszetki lub kurtki jeżeli idziemy pobiegać?
Opublikowane: śr., 14/01/2015 - 09:52
Treningi zimą mają wiele zalet. Po pierwsze pozwalają utrzymać organizm w formie, w dodatku wzmacniają psychikę. Wiążą się z nimi jednak pewne ograniczenia. Warunki znacząco utrudniają bieganie, które na oblodzonej nawierzchni może stać się niebezpieczne.
Opublikowane: śr., 14/01/2015 - 09:44
Zima to specyficzny okres w życiu biegacza. Po świętach mamy mniej ochoty na treningi. Pół biedy jeżeli jest taka przyjemna pogoda jak obecnie, ale na ogół pogoda również nie sprzyja dłuższym wybieganiom. Warto o tej porze roku zająć się sprintami.
Opublikowane: śr., 14/01/2015 - 09:33
Podobno realizacja postanowień noworocznych u wielu osób kończy się wraz z pierwszym tygodniem stycznia, dlatego już teraz przedstawiam rozpiskę i cele treningowe KGB – Koleżeńskiej Grupy Biegowej, żeby jeszcze chęci tym co do końca przekonani do biegania nie są wystarczyło…
Opublikowane: pon., 12/01/2015 - 13:59
Od kilku lat wiele miast w Polsce organizuje darmowe (albo bardzo tanie) ślizgawki. Szczególnie godne polecenia są one dla biegaczy. Trening łyżwiarski bowiem to nie tylko dobre zastępstwo dla biegania, ale także pozwala zimą zbudować wydolność, która z pewnością znajdzie zastosowanie w okresie startowym.
Opublikowane: pon., 12/01/2015 - 12:52
Na 100 dni przed startem 5. DOZ Maratonu Łódź organizatorzy przygotowali dla biegaczy niespodziankę. Od piątku ze strony internetowej www.lodzmaraton.pl można pobrać indywidualny, 6-tygodniowy plan treningowy opracowany przez ekspertów biegowych z serwisu Motivato.
Opublikowane: sob., 10/01/2015 - 08:57
Kontuzja to niestety nieodłączny element treningu. Zdarza się każdemu - zarówno amatorowi jak i wyczynowcowi. I choć można zminimalizować ryzyko wystąpienia urazu, całkowicie nie da się go wyeliminować. Jest jednak sprytna procedura, według której należy postępować gdy już się przytrafi. Ma związek z... ryżem.
Opublikowane: pt., 09/01/2015 - 09:10

Strony

Aktualności Zdrowie

Ile czasu spędzamy przy komputerze surfując bezcelowo po Internecie, lub zalegamy na kanapie nie robiąc zupełnie nic? Albo planujemy zwiększyć dystanse podczas naszego biegania, wziąć udział w zawodach czy zacząć biegać w maratonach?
Opublikowane: pt., 22/03/2013 - 16:19
Rozmawiam z Michałem Garnysem pracownikiem i współwłaścicielem firmy 4SPORTLAB gdzie przeprowadza się badania wydolnościowe.
Opublikowane: pt., 21/12/2012 - 13:10
Dieta połączona z wysiłkiem fizycznym to najskuteczniejsza, ponadczasowa ?i jedyna recepta na szczupłą sylwetkę. Jak jednak biegać, aby szybko mieć efekty i aby były one trwałe?
Opublikowane: pt., 30/11/2012 - 11:37
?Kolano biegacza? jest podobnie jak ?łokieć tenisisty? najczęstszą dolegliwością występującą u osób uprawiających dany sport. U biegaczy (ale nie tylko) to właśnie kolano narażone jest na największe przeciążenia. Staw kolanowy to najbardziej skomplikowany i największy staw w organizmie człowieka.
Opublikowane: śr., 28/11/2012 - 12:21
Każda pora na zmianę nawyków żywieniowych i stylu życia jest dobra, jednak jest parę spraw o których należy pamiętać, gdy za zmiany zabierasz się zimą. Na co zwrócić uwagę ? odpowiada Weronika Weremko-Oszuścik, z http://www.dieta4u.pl  
Opublikowane: pon., 26/11/2012 - 16:42
To zagadnienie dotyczące spożywania pokarmów węglowodanowych przez lata budziło kontrowersję. Problem dotyczy okresu przed wysiłkiem, a konkretnie czasu 30-60 minut przed nim. Generalnie nie jest zalecane spożywanie węglowodanów w tym okresie z uwagi na możliwość niekorzystnego wpływu na pracę mięśni w trakcie wysiłku.
Opublikowane: pon., 26/11/2012 - 16:36
Na pewno znasz to nieprzyjemne uczucie, gdy nieoczekiwany kurcz mięśnia ograniczył lub zakończył Twoją ulubioną formę aktywności. Może zdarzyło Ci się, że nagły ból w łydce zbudził Cię w nocy. Co zrobić, aby pozbyć się kurczu i jak przeciwdziałać, aby w ogóle się nie pojawił?
Opublikowane: pt., 23/11/2012 - 10:33

Strony