Aktualności Trening

Wielu biegaczy amatorów wie, że zima to odpowiednia pora na budowanie wytrzymałości, ale nie wie, jak się do tego zabrać. - Procedura polega na przesuwaniu progów mleczanowych, ale trzeba ją wykonywać ostrożnie, bo może się to skończyć kontuzją - przestrzega maratończyk i trener osobisty Robert Celiński (na zdjęciu).
Opublikowane: śr., 21/01/2015 - 12:11
Zapisy do gdańskiej imprezy debiutującej na biegowej mapie Polski – 1. PZU Gdańsk Maraton – wystartowały z impetem. W ciągu pierwszego dnia od startu rejestracji zapisało się ponad 1000 biegaczy. To nie jedyna dobra wiadomość Płynąca do Nas z Pomorza.
Opublikowane: wt., 20/01/2015 - 11:23
Jakkolwiek lubilibyśmy i cenili bieganie, są takie rodzaje treningów, zawody, które nam zwyczajnie nie leżą. Jest to naturalna kolej rzeczy i wiele osób przechodzi z tym do porządku dziennego. Sęk w tym, że takich osób jest zbyt wiele.
Opublikowane: wt., 20/01/2015 - 11:03
Sebastian Karaś (na zdjęciu) jest pływakiem z ogromnym dorobkiem. Kiedy nie pływa trenuje innych i pomaga w przygotowaniach do pływackiego etapu triatlonu. Nam wyjaśnił, dlaczego biegacze nie są dobrymi pływakami i jak to zmienić.
Opublikowane: wt., 20/01/2015 - 10:19
Zapewne wielu z Nas wymyśla sobie postanowienia noworoczne. Na ogół dotyczą one ukończenia konkretnych zawodów lub stałości w treningach. Zdarza się jednak, że dość często początkowy zapał opada i szczególnie amatorzy nie realizują postanowień, wypadają im kolejne jednostki treningowe. Co wtedy?
Opublikowane: pon., 19/01/2015 - 12:36
Trener biegania, a w przeszłości wybitny sprinter i aktualny rekordzista Polski na 200 metrów (19,98 sekundy w mistrzostwach świata w Sewilli w 1999 roku) Marcin Urbaś stanowczo odradza amatorom brania sprawy w swoje ręce i ustalanie samemu sobie planu przygotowań do sezonu.
Opublikowane: pon., 19/01/2015 - 12:28
Pośladki to bardzo ważna część ludzkiego ciała. Nie tylko ze względów estetycznych. Ma ogromne znaczenie podczas biegania, choć biegacze często nie wykorzystują ich do wybić, zostawiając to zadanie mięśniom czworogłowym uda lub łydkom. Warto jednak wzmocnić tę sympatyczną część. Najlepsze do tego są przysiady i martwy ciąg.
Opublikowane: czw., 15/01/2015 - 09:21
Biegacze na ogół pamiętają, żeby się odpowiednio nawadniać podczas treningu (wysiłek poniżej godziny - woda, powyżej - izotoniki), ale już w przypadku odżywiania pojawiają się wątpliwości. Co zatem schować do plecaka, saszetki lub kurtki jeżeli idziemy pobiegać?
Opublikowane: śr., 14/01/2015 - 09:52
Treningi zimą mają wiele zalet. Po pierwsze pozwalają utrzymać organizm w formie, w dodatku wzmacniają psychikę. Wiążą się z nimi jednak pewne ograniczenia. Warunki znacząco utrudniają bieganie, które na oblodzonej nawierzchni może stać się niebezpieczne.
Opublikowane: śr., 14/01/2015 - 09:44
Zima to specyficzny okres w życiu biegacza. Po świętach mamy mniej ochoty na treningi. Pół biedy jeżeli jest taka przyjemna pogoda jak obecnie, ale na ogół pogoda również nie sprzyja dłuższym wybieganiom. Warto o tej porze roku zająć się sprintami.
Opublikowane: śr., 14/01/2015 - 09:33

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce