Aktualności Trening

Bieganie nie niszczy stawów, ale nawet je wzmacnia. Badania naukowców z Uniwersytet Thomasa Jeffersona w Filadelfii dostarczają kolejnych dowodów na potwierdzenie tej obserwacji.
Opublikowane: czw., 12/07/2018 - 10:59
Finansowym sukcesem - i to sporym - zakończył się kicstarterowy projekt 1Coach. Urządzenie, które ma zapobiegać kontuzjom biegaczy jest już dostępne w sprzedaży. W skrócie, 1Coach to wirtualny i poręczny trener, który na żywo monitoruje parametry biegu i generuje odpowiednie komunikaty do biegacza.
Opublikowane: czw., 12/07/2018 - 10:16
Organizatorzy Western States Endurance Run od 2014 r.
Opublikowane: śr., 11/07/2018 - 12:50
W maju ruszyła druga odsłona akcji Akademia Zdrowia Santandera, tym razem pod hasłem „Nordic Walking na Receptę”. Organizatorem jest Polska Federacja Nordic Walking oraz Santander Consumer Bank.
Opublikowane: wt., 10/07/2018 - 09:06
Lato w pełni. Temperatury na dworze są wysokie, a my wykonujemy treningi na świeżym powietrzu. Czy na pewno pamiętamy wtedy o odpowiednim nawodnieniu organizmu? Czy pijemy właściwy rodzaj płynów adekwatny do naszej aktywności fizycznej? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedzi poniżej. Zacznijmy od faktów.
Opublikowane: sob., 07/07/2018 - 19:14
Wakacje to dobry czas na rozpoczęcie przygody z bieganiem i treningami biegowymi. Często jednak, podczas rodzinnych wyjazdów wydaje się, że jest to niemożliwe, a jedną z wymówek są dzieci, szczególnie te w młodszym wieku. Co, można z tym zrobić? Można oczywiście odkładać aktywność i czekać, aż pociechy pojadą na wakacje, do babci, czy też podrosną i staną się samodzielne. Ale można też, co polecamy, zabierać je ze sobą na treningi.
Opublikowane: śr., 04/07/2018 - 13:51
AKTYWNA WARSZAWA zaprasza na kolejną edycję treningów "Z historią w tle przed 28. Biegiem Powstania Warszawskiego". To zachęta, by trenować i poznawać historię walk powstańczych w niektórych dzielnicach miasta. Treningi poprowadzą przewodnik i profesjonalny trener biegania. Udział w zajęciach jest bezpłatny i nie wymaga wcześniejszej rejestracji.  Akt Pierwszy: Od Cytadeli do Powiśla
Opublikowane: śr., 27/06/2018 - 15:36
Sporty wytrzymałościowe cieszą się coraz większą popularnością. Stale rośnie liczba organizowanych maratonów, wyścigów kolarskich czy zawodów triathlonowych, a wraz z nimi zainteresowanie startujących. Nie tylko sportowcy wyczynowi, ale także amatorzy dyscyplin długodystansowych powinni zwrócić szczególną uwagę na sposób odżywiania się. Zmiany żywieniowe należy konsultować z dietetykiem, który, po przeprowadzeniu wywiadu i badań, pomoże stworzyć odpowiednie dla danej osoby posiłki.
Opublikowane: śr., 27/06/2018 - 09:42
Naukowcy ze Szwajcarii, na podstawie kilkuset raportów, wyciągnęli wnioski dotyczące stanu zdrowia ultramaratończyków. Nie wszystkie są pozytywne. Generalnie miłośnicy długiego dystansu są zdrowsi od ogółu populacji. Rzadziej opuszczają miejsce pracy, czy zajęcia szkolne. Są też mocno zmotywowanymi pracownikami. Rzadziej zapadają na poważne schorzenia: choroby nowotworowe (4,5%), cukrzyca (0,7%), udary (0,7%), choroba wieńcowa (0,7%). Jednak częściej niż inni skarżą się na alergię (25%) i astmę wysiłkową (13%).
Opublikowane: śr., 27/06/2018 - 09:32
Popularne sportowe przysłowie głosi, że każda pogoda jest dobra do biegania. Warunki atmosferyczne mogą jednak skutecznie zniechęcić do regularnych treningów, szczególnie kiedy upał daje się we znaki nawet w trakcie zwykłego spaceru. Gdy z nieba leje się żar, podczas wysiłku fizycznego szybko pocimy się i w konsekwencji odwadniamy, doskwiera nam suchość w ustach i łapiemy skurcze mięśni. Można jednak zapobiec przykrym efektom letniego treningu. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim zdrowy rozsądek.
Opublikowane: pt., 22/06/2018 - 09:57

Strony

Aktualności Zdrowie

Włoscy naukowcy zadali sobie pytanie, co dzieje się z równowagą posturalną po długim wysiłku. Poszukując odpowiedzi, zaprosili do badania 12 ultramaratończyków, którzy ukończyli wcześniej przynajmniej jeden bieg na dystansie powyżej 42 km.
Opublikowane: śr., 06/07/2016 - 15:00
Siedzenie zagraża naszemu życiu i to nie tylko w formie drobnych dolegliwości bólowych. Ostatnie badania pokazuję, że zbyt dużo siedzenia przyczynia się do wielu chorób, a najpowszechniejsze z nich to otyłość i cukrzyca. Typowy siedzący pracownik biurowy cierpi na więcej dolegliwości ze strony układu mięśniowo-szkieletowego niż inni pracownicy wykonujący pracę ciężką fizyczną. Krzesło jest Twoim wrogiem i dosłownie zabija Twoje ciało.
Opublikowane: pon., 04/07/2016 - 10:03
Opublikowane: śr., 29/06/2016 - 09:58
Według najnowszych badań opubliko
Opublikowane: pt., 24/06/2016 - 20:38
Jak szybko i skutecznie zapamiętać nauczony materiał? To odwieczne pytanie, które zadają sobie uczniowie i studenci w okresie sesji egzaminacyjnej. Jedni przed snem chowają książki pod poduszką, inni zajadają się gorzką czekoladą. Tymczasem okazuje się, że jest jeszcze jeden, prawdopodobnie lepszy sposób. To ćwiczenia fizyczne wykonywane bezpośrednio po zakończeniu nauki.
Opublikowane: pon., 20/06/2016 - 12:27
Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców przed konferencją, która ma się odbyć w najbliższym
Opublikowane: pt., 10/06/2016 - 16:14
W pracy za biurkiem, w domu przed telewizorem.
Opublikowane: pt., 03/06/2016 - 14:38
Bieganie bez wątpienia obciąża kości, jednak osoby, które z tego powodu z niego rezygnują, robią błąd. Aktywność, która jest bardziej obciążająca dla kości, przyczynia się w długim okresie czasu do ich wzmocnienia bardziej niż robią to mniej obciążające czynności. Dla zdrowia kości bieganie może okazać się bardziej pożądane niż jazda na rowerze. 
Opublikowane: wt., 31/05/2016 - 14:52
Opublikowane: pt., 20/05/2016 - 20:03

Strony