Aktualności Trening

Ludzkie stopy są arcydziełem biomechanicznym. Radzą sobie z każdym rodzajem ruchu: od chodzenia i biegania do tańczenia i skakania. Natura zaprojektowała naszą stopę tak, żeby dostosowała się do każdego rodzaju podłoża. Dlatego nasze buty minimalistyczne zostały stworzone w taki sposób, aby umożliwiały najzdrowszy i najbardziej naturalny sposób poruszania się w obuwiu (barefoot running).
Opublikowane: wt., 11/12/2018 - 11:50
Nie od dziś wiadomo, że odpowiednie żywienie sportowców czy osób aktywnych fizycznie stanowi kluczową rolę w osiąganiu zamierzonych celów.
Opublikowane: wt., 11/12/2018 - 10:05
Wbrew pozorom, sezon zimowy wcale nie musi oznaczać zamknięcia się w klimatyzowanych pomieszczeniach i korzystania z bieżni dla utrzymania formy. Dla wielu biegaczy zima jest ulubionym okresem treningowym. Niskie temperatury i przenikliwy chłód wiążą się co prawda z poczuciem dyskomfortu, ale wystarczy zadbać o odpowiedni strój, aby nie przegrzać ani nie wychłodzić organizmu.
Opublikowane: pt., 07/12/2018 - 15:10
Późną jesienią, a zwłaszcza po rozpoczęciu zimy, jednym z największych zmartwień polskich biegaczy są nie zimno i opady deszczu czy śniegu, a potwornie zanieczyszczone powietrze. Czujemy smród, a w ustach jakby smak popiołu. To smog. Atmosfera w naszym kraju jest, niestety, jedną z najgorszych w Europie. Nic dziwnego, że coraz częściej, zwłaszcza na ulicach miast, widać biegaczy z maskami na twarzy.
Opublikowane: pt., 07/12/2018 - 12:30
Co różni finiszerów ultramaratonów od tych, którzy schodzą z ich trasy? Czy można zrobić coś, oprócz oczywiście samego treningu, by zwiększyć szansę na przekroczenie linii mety?
Opublikowane: śr., 28/11/2018 - 09:18
Chwila wolnego biegania czy może dłuższ
Opublikowane: pt., 23/11/2018 - 08:01
Nie ma dokładnych zaleceń jak powinna wyglądać dieta w tzw. "okresie roztrenowania" - czasie, w którym ograniczamy ilość i intensywność treningów, liczbę startów. Na pewno musi opierać się na zasadach zdrowego odżywiania. Kaloryczność dzienna powinna być delikatnie zredukowana (z uwagi na mniejszy wysiłek fizyczny), nie możemy też ograniczyć odżywek bądź suplementów (jednak zależy to od indywidualnych potrzeb organizmu). Dlatego też skupimy się dziś na błędach, które popełniają sportowcy w okresie roztrenowania. Podsuniemy wskazówki jak sobie z nimi radzić. Joanna Ławniczak,...
Opublikowane: pt., 23/11/2018 - 07:22
Szwajcarscy naukowcy postanowili bliżej przyjrzeć się bazie rekordów świata w biegach od 5 km do maratonu. Pod uwagę brali rekordowe wyniki kobiet i mężczyzn z podziałem na wiek. Nie interesowały ich jednak kategorie wiekowe, a wyniki osiągane w konkretnym roku życia. Wszystkie dane policzyli pod kątem dystansu, płci, wieku i kraju rekordzistów.
Opublikowane: czw., 22/11/2018 - 09:26
O zbliżających się Świętach Bożego Narodzenia przypomniała firma Brooks. Amerykański producent wypuścił właśnie dedykowaną wersję model Levitate 2 – idealny na biegi mikołajkowe, wigilijne czy noworoczne.  
Opublikowane: pon., 19/11/2018 - 14:07
Upały zdecydowanie zelżały, słońce nie grzeje już tak mocno. Zza okna wyjrzała jesień. To obok wiosny najlepsza pora, by zaprzyjaźnić się z butami do biegania i pokonać kolejne kilometry malowniczych tras. Dobry sprzęt jest ważny, ale to tylko coś na kształt alufelg czy spojlera. Bez tego nasze auto też pojedzie. Dużo ważniejsze jest paliwo.
Opublikowane: czw., 08/11/2018 - 15:38

Strony

Aktualności Zdrowie

Włoscy naukowcy zadali sobie pytanie, co dzieje się z równowagą posturalną po długim wysiłku. Poszukując odpowiedzi, zaprosili do badania 12 ultramaratończyków, którzy ukończyli wcześniej przynajmniej jeden bieg na dystansie powyżej 42 km.
Opublikowane: śr., 06/07/2016 - 15:00
Siedzenie zagraża naszemu życiu i to nie tylko w formie drobnych dolegliwości bólowych. Ostatnie badania pokazuję, że zbyt dużo siedzenia przyczynia się do wielu chorób, a najpowszechniejsze z nich to otyłość i cukrzyca. Typowy siedzący pracownik biurowy cierpi na więcej dolegliwości ze strony układu mięśniowo-szkieletowego niż inni pracownicy wykonujący pracę ciężką fizyczną. Krzesło jest Twoim wrogiem i dosłownie zabija Twoje ciało.
Opublikowane: pon., 04/07/2016 - 10:03
Opublikowane: śr., 29/06/2016 - 09:58
Według najnowszych badań opubliko
Opublikowane: pt., 24/06/2016 - 20:38
Jak szybko i skutecznie zapamiętać nauczony materiał? To odwieczne pytanie, które zadają sobie uczniowie i studenci w okresie sesji egzaminacyjnej. Jedni przed snem chowają książki pod poduszką, inni zajadają się gorzką czekoladą. Tymczasem okazuje się, że jest jeszcze jeden, prawdopodobnie lepszy sposób. To ćwiczenia fizyczne wykonywane bezpośrednio po zakończeniu nauki.
Opublikowane: pon., 20/06/2016 - 12:27
Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców przed konferencją, która ma się odbyć w najbliższym
Opublikowane: pt., 10/06/2016 - 16:14
W pracy za biurkiem, w domu przed telewizorem.
Opublikowane: pt., 03/06/2016 - 14:38
Bieganie bez wątpienia obciąża kości, jednak osoby, które z tego powodu z niego rezygnują, robią błąd. Aktywność, która jest bardziej obciążająca dla kości, przyczynia się w długim okresie czasu do ich wzmocnienia bardziej niż robią to mniej obciążające czynności. Dla zdrowia kości bieganie może okazać się bardziej pożądane niż jazda na rowerze. 
Opublikowane: wt., 31/05/2016 - 14:52
Opublikowane: pt., 20/05/2016 - 20:03

Strony