Aktualności Trening

O objawach roztrenowania rozmawiamy z trenerem crossfitu Dominikiem Górskim.
Opublikowane: wt., 05/11/2013 - 15:29
Crossfit pozwala biegaczowi budować siłę
Nie wiesz, co robić zimą, żeby podtrzymać formę, a nie widzisz siebie biegającego w słocie lub śniegu? Aby przeczekać chłodne miesiące i zbudować formę biegową, można wybrać inny rodzaj treningu. Dziś polecamy crossfit - czyli budowanie siły i wytrzymałości poprzez intensywne ćwiczenia aerobowe i anaerobowe.
Opublikowane: wt., 05/11/2013 - 08:54
Roztrenowanie to dość niejasny zwrot, który budzi wiele kontrowersji. Ma kilka definicji. Warto je przedstawić, bo zbliża się zima, czyli okres, w którym sportowcy - zawodowcy i amatorzy - będą chcieli mu się poddać. Czy słusznie, to się okaże.
Opublikowane: pon., 04/11/2013 - 14:36
Mateusz Baran
W ramach urozmaicenia tygodniowego planu co jakiś czas dodaję jeden bieg w tempie narastającym. Spróbujecie? Bieg w tempie narastającym to bardzo ciekawa odmiana treningu. Co kilka tygodni zastępuję nim sesję treningu progowego. W zależności od dystansu zaplanowanego na najbliższy start, różnicuję liczbę kilometrów i tempo takiego biegu. Miłą zaletą jest fakt zmieniania tempa z zależności od odległości bądź czasu, jaki minął podczas biegu.
Opublikowane: pon., 04/11/2013 - 09:28
7 sposobów na trening, gdy jest poniżej zera
Wprawdzie pogoda nam dopisuje, ale nieuchronnie zbliżają się z dni, kiedy termometr wskaże temperaturę poniżej zera. To jednak nie jest powód, by rezygnować z biegania, zwłaszcza że w zimnym otoczeniu szybciej spalamy kalorie, a do tego trening na zewnątrz pozwala uniknąć sezonowej depresji. Miesięcznik „Health and Fitness” zapytał sportowców i instruktorów z klubów fitness, jak się przygotować do treningu, gdy na zewnątrz zapanuje mróz. W ten sposób zebrał siedem sposobów na pokonanie zimna. 1. Zrób rozgrzewkę, zanim wyjdziesz z domu Zrób kilka ćwiczeń w komfortowych warunkach. Porządnie...
Opublikowane: czw., 31/10/2013 - 15:39
Wiatr może być sprzymierzeńcem biegacza
Czasem biegacze lubią mieć tę odrobinę wytchnienia, jaką daje wiatr w plecy. O ile takie powiewy traktują jako coś pozytywnego, o tyle nie przepadają za wiatrem w twarz. Niepotrzebnie. Przysłowiowy wiatr w oczy to rzecz bardzo korzystna dla biegacza i warto ją polubić.
Opublikowane: czw., 31/10/2013 - 14:28
Wałek rehabilitacyjny w treningu biegacza
Wałek rehabilitacyjny jako przydatna pomoc i ciekawe urozmaicenie w treningu biegacza. "Rozbijanie" obolałych mięśni za jego pomocą poleca Mateusz Baran, który wypróbował tę metodę na własnych nogach.
Opublikowane: czw., 31/10/2013 - 09:45
Nowy Rok na obozie treningowym?
Koniec roku to czas kiedy zastanawiamy się jak spędzić Nowy Rok. Wybrać bal a może popularną „domówkę”? A może imprezę plenerze? Sportową imprezę? Tym, którzy nie mogą żyć bez sportu i biegania grupa 12TRI.pl proponuje sylwestrowy obóz biegowy, który odbędzie się w dniach od 28 grudnia do 2 stycznia w Szklarskiej Porębie.
Opublikowane: czw., 31/10/2013 - 09:03
Nie możesz biegać, spróbuj chodzić
Bieganie to arcyprzyjemna i korzystnie wpływająca na organizm dyscyplina. To nie ulega wątpliwości. Sęk w tym, że nie wszyscy mogą ją uprawiać. Nie jest zalecana osobom otyłym, lub mającym kłopoty ze stawami. Jest jednak dobra alternatywa. To szybkie chodzenie - idealny trening aerobowy dla osób, które chcą schudnąć.
Opublikowane: śr., 30/10/2013 - 09:24
W tym wpisie bardzo chciałbym przekazać, w jaki sposób dobieram obciążenia treningowe. Dotyczy  to ogólnej objętości, czyli wszystkich kilometrów jakie przebiegam w ciągu siedmiu dni. Cały tydzień w moim przypadku składa się z 6 lub 7 dni treningowych. Nie przywykłem jeszcze do biegania dwa razy dziennie więc jednocześnie oznacza to, że wykonuje 6 bądź 7 różnych biegów. Poza dwoma dniami wszystkie biegi są typowymi luźnymi wybieganiami. Interwał
Opublikowane: pon., 28/10/2013 - 08:53

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce