Aktualności Trening

Jak trenować jesienią i zimą? Można skakać na skakance
Bieganie jesienią i zimą to wyzwanie. Niechybnie wiele osób zawiesi wówczas ostrzejsze treningi. Pojawia się pytanie, jak utrzymać formę, żeby się nie zapuścić i wiosną nie zaczynać biegania od początku. Rozwiązań jest wiele. Szczególnie godne polecenia jest skakanie na skakance.
Opublikowane: pt., 04/10/2013 - 10:23
Po bieganiu warto się zdrzemnąć
Żeby bieganie i trening miały sens, powinny składać się z trzech faz. Pierwsza to oczywiście wysiłek fizyczny, zaś pozostałe - niestety bardzo często lekceważone przez sportowców amatorów - to odżywianie i regeneracja.
Opublikowane: czw., 03/10/2013 - 16:06
Tabata - intensywny trening, który przysłuży się bieganiu
Okazuje się, że nie trzeba przez godzinę dziennie biegać, jeździć na rowerze czy inaczej trenować, żeby być w formie. O dobrą kondycję można zadbać, poświęcając na to... cztery minuty dziennie.
Opublikowane: czw., 03/10/2013 - 09:45
Jak oddychać w czasie biegania?
Bieganie to intensywny wysiłek, podczas którego nie tylko mięśnie zbliżają się do maksimum swoich możliwości, ale również płuca. Podczas biegu oddech robi się krótki i urywany. Jak najlepiej oddychać w czasie biegu?
Opublikowane: śr., 02/10/2013 - 15:49
Poranna gimnastyka
Z pewnością wielu z nas rozpoczyna dzień od rozciągania, robi kilka pompek, brzuszków itd. Traktujemy to jako coś zwykłego i nie przykładamy do tego wagi. Tymczasem poranna gimnastyka ma niebagatelny wpływ nie tylko na ciało, ale i na ducha.
Opublikowane: wt., 01/10/2013 - 14:39
Podczas treningu najlepiej pić napoje izotoniczne
Co pić podczas treningu? Wodę? Soki? Napoje energetyzujące? Izotoniki? Wielu biegaczy często się nad tym głowi, tymczasem odpowiedź jest prosta.
Opublikowane: pon., 30/09/2013 - 15:50
Zimny prysznic po treningu - szybsza regeneracja mięśni
Poprawianie dyspozycji nie jest tylko kwestią trenowania - biegania, rozciągania i wszelkich ćwiczeń. Pozytywne bodźce do organizmu można wysyłać nawet... biorąc kąpiel. Wbrew pozorom jest to niezwykle ważny element, mający związek nie tylko z higieną. Dość powiedzieć, że odpowiednia kąpiel może oznaczać znacznie szybszą regenerację po ostrym wysiłku.
Opublikowane: pon., 30/09/2013 - 12:53
Bieg na Jaworzynę
Specjaliści z Uniwersytetu w Georgii przeprowadzili wiele eksperymentów i wyliczyli, że bieg pod górkę aktywizuje mięśnie o 9% intensywniej niż trening w równym terenie. I to nie tylko prostowniki nóg. Większą pracę wykonują również mięśnie pleców, brzucha i obręczy barkowej.
Opublikowane: pon., 30/09/2013 - 09:31
Rower to idealne uzupełnienie treningu biegowego. Jest to efektywne ćwiczenie aerobowe, które zapewnia bardzo dobre dotlenowanie krwi.
Opublikowane: sob., 28/09/2013 - 16:05
Test Coopera / Fot. Facebook Test Coopera dla Wszystkich
W październiku po raz czwarty w Warszawie, a trzeci w innych miastach Polski zorganizowana zostanie jesienna edycja „Testu Coopera dla Wszystkich”. To inicjatywa Akademickiego Związku Sportowego. Ruszyły zapisy internetowe. Ci, którzy się spóźnią, bez przeszkód mogą jednak pojawić się na stadionie i sprawdzić swoją biegową formę.
Opublikowane: pt., 27/09/2013 - 15:18

Strony