Aktualności Trening

Bieganie w grupie sprawia, że jesteś bardziej zmotywowany
Jeżeli z czasem bieganie po parku przestaje ci wystarczać, a czujesz, że odstajesz od najlepszych podczas masowych biegów na 5 kilometrów i chcesz się poprawić, jest rozwiązanie. Może czas zapisać się do klubu sportowego.
Opublikowane: pt., 04/10/2013 - 15:22
Jak trenować jesienią i zimą? Można skakać na skakance
Bieganie jesienią i zimą to wyzwanie. Niechybnie wiele osób zawiesi wówczas ostrzejsze treningi. Pojawia się pytanie, jak utrzymać formę, żeby się nie zapuścić i wiosną nie zaczynać biegania od początku. Rozwiązań jest wiele. Szczególnie godne polecenia jest skakanie na skakance.
Opublikowane: pt., 04/10/2013 - 10:23
Po bieganiu warto się zdrzemnąć
Żeby bieganie i trening miały sens, powinny składać się z trzech faz. Pierwsza to oczywiście wysiłek fizyczny, zaś pozostałe - niestety bardzo często lekceważone przez sportowców amatorów - to odżywianie i regeneracja.
Opublikowane: czw., 03/10/2013 - 16:06
Tabata - intensywny trening, który przysłuży się bieganiu
Okazuje się, że nie trzeba przez godzinę dziennie biegać, jeździć na rowerze czy inaczej trenować, żeby być w formie. O dobrą kondycję można zadbać, poświęcając na to... cztery minuty dziennie.
Opublikowane: czw., 03/10/2013 - 09:45
Jak oddychać w czasie biegania?
Bieganie to intensywny wysiłek, podczas którego nie tylko mięśnie zbliżają się do maksimum swoich możliwości, ale również płuca. Podczas biegu oddech robi się krótki i urywany. Jak najlepiej oddychać w czasie biegu?
Opublikowane: śr., 02/10/2013 - 15:49
Poranna gimnastyka
Z pewnością wielu z nas rozpoczyna dzień od rozciągania, robi kilka pompek, brzuszków itd. Traktujemy to jako coś zwykłego i nie przykładamy do tego wagi. Tymczasem poranna gimnastyka ma niebagatelny wpływ nie tylko na ciało, ale i na ducha.
Opublikowane: wt., 01/10/2013 - 14:39
Podczas treningu najlepiej pić napoje izotoniczne
Co pić podczas treningu? Wodę? Soki? Napoje energetyzujące? Izotoniki? Wielu biegaczy często się nad tym głowi, tymczasem odpowiedź jest prosta.
Opublikowane: pon., 30/09/2013 - 15:50
Zimny prysznic po treningu - szybsza regeneracja mięśni
Poprawianie dyspozycji nie jest tylko kwestią trenowania - biegania, rozciągania i wszelkich ćwiczeń. Pozytywne bodźce do organizmu można wysyłać nawet... biorąc kąpiel. Wbrew pozorom jest to niezwykle ważny element, mający związek nie tylko z higieną. Dość powiedzieć, że odpowiednia kąpiel może oznaczać znacznie szybszą regenerację po ostrym wysiłku.
Opublikowane: pon., 30/09/2013 - 12:53
Bieg na Jaworzynę
Specjaliści z Uniwersytetu w Georgii przeprowadzili wiele eksperymentów i wyliczyli, że bieg pod górkę aktywizuje mięśnie o 9% intensywniej niż trening w równym terenie. I to nie tylko prostowniki nóg. Większą pracę wykonują również mięśnie pleców, brzucha i obręczy barkowej.
Opublikowane: pon., 30/09/2013 - 09:31
Rower to idealne uzupełnienie treningu biegowego. Jest to efektywne ćwiczenie aerobowe, które zapewnia bardzo dobre dotlenowanie krwi.
Opublikowane: sob., 28/09/2013 - 16:05

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce