Aktualności Trening

Trening ?progowy? prowadzony jest zwykle z intensywnością (określoną jako prędkość biegu lub częstość skurczów serca) zbliżoną do poziomu progu mleczanowego LT.
Opublikowane: pt., 31/05/2013 - 15:40
To, że Kenijczycy biją rekordy świata biegając boso, nie oznacza, że Ty też powinieneś tak robić. Co więcej, o dobre wyniki i zdrowie zadbasz przywdziewając ten niepozorny element ubioru. Dobrze dobrana skarpeta biegowa współpracuje z butem. Zapewnia komfort i bezpieczeństwo podczas biegania ? daje dodatkową amortyzację i poprawia krążenie krwi w stopie, odprowadza wilgoć, chroni stopę przed obtarciami i brzydkim zapachem. Źle dobrana nie trzyma się stopy i powoduje nadmiernie pocenie się kończyny.
Opublikowane: pon., 27/05/2013 - 12:54
Jaka mp3-ka i jaka opaska do biegania ? to jedno z najczęściej zadawanych pytań na forach biegowych w Polsce. Poniżej prezentujemy kilka (p)odpowiedzi. Zachęcamy też do przesyłania własnych propozycji urządzeń i ich testów, najciekawsze opublikujemy w naszym portalu. iPod Shuffle 3G
Opublikowane: śr., 22/05/2013 - 10:22
Próg mleczanowy LT (lactate threshold) definiowany jest jako intensywność wysiłku (np. prędkość biegu) po przekroczeniu której stężenie mleczanu we krwi wzrasta ponad poziom spoczynkowy.
Opublikowane: czw., 16/05/2013 - 14:54
W dzisiejszym sporcie o wyniku decydują detale, a różnice to często ułamki sekund, centymetry, czy też jedno trafienie.
Opublikowane: pon., 29/04/2013 - 13:48
Trening wytrzymałościowy dla początkujących
Trening wytrzymałościowy wykonywany jeden raz w tygodniu
Opublikowane: czw., 25/04/2013 - 08:42
Aktywny odpoczynek
W trakcie i po zakończeniu intensywnego wysiłku fizycznego (np. szybkiego biegu) stężenie mleczanu we krwi utrzymuje się na podniesionym poziomie. Spowodowane jest to udziałem beztlenowych procesów metabolicznych (glikolizy beztlenowej). Intensywnemu wysiłkowi towarzyszy wzrost stężenia jonów wodorowych (H+) i mleczanowych (La-) w komórce mięśniowej. Wzrost stężenia jonów wodorowych jest przyczyną obniżenia mięśniowego pH, powodując upośledzenie aktywności skurczowej mięśni, obniżenie zdolności generowania mocy i rozwijania siły (objawy zmęczenia wysiłkowego).
Opublikowane: śr., 17/04/2013 - 13:20
Jogging Planer
Na razie aplikacja jest raczej ciekawostką ale powoli się rozwija i może niedługo stać się bardzo przydatna. Joggin Planer opierając się na mapach Google pozwala nam wyznaczać trasy do biegania. Wystarczy najechać na miejsce na mapie, lub wybrać miejscowość, która nas interesuje.
Opublikowane: pon., 15/04/2013 - 16:12
Biegacze i agresywne psy
Temat znany jest większości biegaczy, nieważne czy biegamy w mieście, po parku, w lesie, czy na osiedlu domków, wiele osób w czasie treningu miało już przejścia z agresywnymi czworonogami i niemniej bojowymi właścicielami.
Opublikowane: pt., 12/04/2013 - 10:07
Bezpieczne bieganie z muzyką
Mnóstwo osób nie wyobraża sobie biegania bez odpowiedniej muzyki. Słuchawki w uszach i płynące z nich dźwięki nakręcają, oraz pchają biegaczy dalej. W trakcie treningu muzyka nadaje rytm i pozwala oderwać się, spędzić trochę czasu ze swoimi ulubionymi wykonawcami. Biegając ze słuchawkami w uszach nie możemy jednak zapomnieć o reszcie świata i bezpieczeństwie. Warto trzymać się tych kilku zasad by uchronić się przed wypadkiem.
Opublikowane: wt., 09/04/2013 - 08:38

Strony