Aktualności Trening

Bieganie w upale może być niebezpieczne dla zdrowia
Bieganie w upale, tak jak każde inne uprawianie sportu w takiej temperaturze, może prowadzić do odwodnienia oraz wielu problemów ze skórą. W trakcie kąpieli słonecznej podczas treningu nasz organizm angażuje się w wytwarzanie energii i nie broni przed słońcem, które przypala naszą skórę. To prosta droga do wielu chorób.
Opublikowane: czw., 08/08/2013 - 10:34
Po bieganiu zawsze pamiętaj o rozciąganiu
Dzięki rozciągnięciu po treningu możemy przeciwdziałać napięciu i przykurczaniu mięśni, które pojawia się podczas biegania. Żeby stretching był skuteczny, najlepiej przeprowadzić go po biegu, powoli, do granicy bólu. I nie zapominać o oddechu!
Opublikowane: wt., 06/08/2013 - 13:38
- Kiedy chodzę po górach efekt w postaci wyższej wydolności organizmu jest. Są też znakomite wyniki w bieganiu. Kiedy tego nie robię, tego efektu nie ma - mówi Zygmunt Berdychowski, inicjator Festiwalu Biegowego, zapalony biegacz i miłośnik górskich wędrówek.
Opublikowane: sob., 03/08/2013 - 17:16
Rozgrzewka jest ważną częścią treningu
Przed biegiem dobrze jest się rozgrzać. Tak naprawdę rozgrzanie naszego organizmu musi stać się częścią całego treningu. Można to zrobić stopniowo najpierw maszerując lub truchtając. Ważne jest, żeby słuchać swojego ciała, czyli biec tak, jak się czujemy na siłach. Stopniowo możemy zwiększać tempo, gdy nasze serce, płuca oraz nogi będą gotowe do wysiłku.
Opublikowane: pt., 02/08/2013 - 16:23
Kiedy jest właściwy czas na trening?
Jeśli masz ochotę na intensywny trening, sięgnij po buty do biegania między 16.00 a 17.00. Według naukowców właśnie wtedy temperatura ciała jest najwyższa. Nasze mięśnie są silne i elastyczne. Trening wyda nam się łatwiejszy.
Opublikowane: czw., 01/08/2013 - 12:53
Trening wysokogórski
Trening wysokogórski i zmiany adaptacyjne organizmu w warunkach obniżonego ciśnienia atmosferycznego mogą korzystnie wpływać na możliwości wysiłkowe zawodników i poprawiać transport tlenu we krwi - przekonują naukowcy.
Opublikowane: wt., 30/07/2013 - 09:00
Jedni lubią biegać sami, inni z przyjaciółmi, a są i tacy, którzy postanowili zarazić tym sportem swojego czworonoga i na trasy wybierają się z ukochanym psiakiem. Okazuje się, że trening z Azorkiem nie jest taki prosty.
Opublikowane: pon., 29/07/2013 - 18:58
5 sposobów na trening bez kontuzji
Paula Newby-Fraser, ośmiokrotna zwyciężczyni zawodów Ironman na Hawajach i trenerka zawodniczek przygotowujących się do tego typu imprez, podzieliła się z czytelnikami Women?s Health Magazine swoimi sposobami na unikanie kontuzji przy cięższym treningu.
Opublikowane: pon., 29/07/2013 - 09:08
Okulary do biegania z Lidla
Sieć dyskontów Lidl przyzwyczaiła nas do cyklicznych promocji. Co jakiś czas można upolować na wyprzedażach rzeczy sportowe, nawet te ściśle związane z bieganiem. Ja ostatnio zdecydowałem się na okulary. Jak wyszedł test?
Opublikowane: pt., 26/07/2013 - 13:31
Trening interwałowy
Kiedy nabijasz na swój licznik kolejne kilometry i czujesz, że nic Ci to nie daje, może najwyższy czas wprowadzić w swój trening jakieś zmiany. Jednym z lepszych treningów, którym możesz urozmaicić swój plan zajęć jest trening interwałowy.
Opublikowane: czw., 25/07/2013 - 15:49

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce