Aktualności Trening

Autosugestia jak czarodziejska różdżka?
Trening biegowy jak każda inna dyscyplina to nie tylko wysiłek fizyczny. Bardzo ważne jest nastawienie psychiczne i trening mentalny. Bardzo prosty przykład. Biegniemy na dystansie, łapie nas skurcz. Ktoś o słabej psychice może się poddać i wycofać, silny zwolni, ale pobiegnie dalej.
Opublikowane: śr., 09/10/2013 - 15:30
Bieganie do tyłu ma wiele zalet
Bieganie do tyłu? Nie, to nie jest żart. Naukowcy z Uniwersytetu w Oregonie przeprowadzili specjalistyczne badania i doszli do ciekawego skądinąd wniosku, że podczas biegania do tyłu organizm spala więcej kalorii, a stawy (szczególnie kolanowe) oraz plecy są mniej obciążane.
Opublikowane: śr., 09/10/2013 - 12:48
Planujesz pobiec w Łódź Maratonie? Pobierz 15-tygodniowy plan treningowy
Od 7 października na oficjalnej witrynie zawodów do pobrania są 15-tygodniowe plany treningowe dla początkujących i średniozaawansowanych. – Chcemy ułatwić przygotowania do naszej imprezy wszystkim polskim biegaczom niezależnie od miejsca zamieszkania – informuje organizator.
Opublikowane: śr., 09/10/2013 - 10:59
Kettlebell wzmocni mięśnie, poprawi siłę i wytrzymałość
Biegasz i wciąż myślisz o tym, jak wzmacniać mięśnie ramion, brzucha, grzbietu? Nie ma sensu inwestować w skomplikowane urządzenia treningowe. Do mieszkania i tak się nie zmieszczą. Najlepsze są proste rozwiązania. Takie jak kettlebell.
Opublikowane: pon., 07/10/2013 - 12:43
Bieganie wiąże się z potrzebą regeneracji
Bieganie nieodłącznie wiąże się z potrzebą regeneracji. Sprint, bieg średni, bieg długi – każdy z tych wysiłków zmusza organizm do wytężonej pracy. I każdy wymaga innego odpoczynku. Jak się regenerować, by nie wyrządzić sobie jeszcze większej krzywdy?
Opublikowane: pt., 04/10/2013 - 16:18
Bieganie w grupie sprawia, że jesteś bardziej zmotywowany
Jeżeli z czasem bieganie po parku przestaje ci wystarczać, a czujesz, że odstajesz od najlepszych podczas masowych biegów na 5 kilometrów i chcesz się poprawić, jest rozwiązanie. Może czas zapisać się do klubu sportowego.
Opublikowane: pt., 04/10/2013 - 15:22
Jak trenować jesienią i zimą? Można skakać na skakance
Bieganie jesienią i zimą to wyzwanie. Niechybnie wiele osób zawiesi wówczas ostrzejsze treningi. Pojawia się pytanie, jak utrzymać formę, żeby się nie zapuścić i wiosną nie zaczynać biegania od początku. Rozwiązań jest wiele. Szczególnie godne polecenia jest skakanie na skakance.
Opublikowane: pt., 04/10/2013 - 10:23
Po bieganiu warto się zdrzemnąć
Żeby bieganie i trening miały sens, powinny składać się z trzech faz. Pierwsza to oczywiście wysiłek fizyczny, zaś pozostałe - niestety bardzo często lekceważone przez sportowców amatorów - to odżywianie i regeneracja.
Opublikowane: czw., 03/10/2013 - 16:06
Tabata - intensywny trening, który przysłuży się bieganiu
Okazuje się, że nie trzeba przez godzinę dziennie biegać, jeździć na rowerze czy inaczej trenować, żeby być w formie. O dobrą kondycję można zadbać, poświęcając na to... cztery minuty dziennie.
Opublikowane: czw., 03/10/2013 - 09:45
Jak oddychać w czasie biegania?
Bieganie to intensywny wysiłek, podczas którego nie tylko mięśnie zbliżają się do maksimum swoich możliwości, ale również płuca. Podczas biegu oddech robi się krótki i urywany. Jak najlepiej oddychać w czasie biegu?
Opublikowane: śr., 02/10/2013 - 15:49

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce