Aktualności Trening

Wydolność aerobowa i wskaźnik VO2max
Aktualny poziom wydolności fizycznej biegacza można ocenić na podstawie bieżących wyników sportowych. Ponadto, jeżeli w rezultacie systematycznych treningów nastąpiła progresja wyników (względem wyników uzyskanych wcześniej na tym samym dystansie), to na tej podstawie można stwierdzić zwiększenie poziomu wydolności fizycznej.
Opublikowane: śr., 03/04/2013 - 09:28
Rola podologa w sporcie
Współczesny człowiek w trakcie zwykłego dnia wykonuje (powinien wykonywać!) od 8000 do 10.000 kroków. Jogging wystawia ciało, a w szczególności nogi i stopy na obciążenie od 3- do10-krotnie większe od normalnego.
Opublikowane: wt., 02/04/2013 - 16:30
Aplikacje dla biegaczy
Telefony komórkowe mają już moc obliczeniową całkiem niezłych komputerów i pozwalają instalować najróżniejsze
Opublikowane: wt., 02/04/2013 - 14:52
Odblaski dla biegaczy
Mimo zbliżającej się wiosny i wydłużającego się dnia nie możemy zapominać o noszeniu odblaskowyc
Opublikowane: wt., 02/04/2013 - 09:56
Treningi
Decyzja zapadła ? startujesz w jednym z wiosennych maratonów najlepiej 28 kwietnia w Krakowie. Rozpocząłeś już przygotowania. Czas na intensyfikację i ukierunkowaną robotę maratońską, której koniecznym elementem są tzw. długie wybiegania. Treningi typu LSD ? ?longslowdistance? ? to obowiązkowy trening w planach każdego potencjalnego maratończyka.
Opublikowane: czw., 28/03/2013 - 10:02
Konkurencje biegowe charakteryzują się zróżnicowanym czasem trwania wysiłku. Biegi sprinterskie rozgrywane są na dystansach od 100m do 400m. Charakteryzują się bardzo wysoką intensywnością i trwają od kilku do kilkudziesięciu sekund
Opublikowane: śr., 20/03/2013 - 16:37
By osiągnąć sukces, także w bieganiu musimy od czegoś zacząć ? od planowania. Przy planowaniu działań ważne jest, byśmy prawidłowo określili cel do którego zmierzamy. Zarówno w sporcie, życiu zawodowym jak i prywatnym.
Opublikowane: wt., 19/03/2013 - 13:43
Utrzymywanie właściwego poziomu nawodnienia organizmu jest podstawą jego prawidłowego funkcjonowania. O odpowiednim nawodnieniu powinny pamiętać zwłaszcza osoby aktywne fizycznie. Woda spełnia bowiem wiele ważnych funkcji w organizmie
Opublikowane: śr., 06/03/2013 - 18:55
Nie tylko dobór odpowiedniego obuwia, stroju, ale też skarpet ma znaczący wpływ na to, czy biegnie nam się komfortowo, oraz czy nasze stopy są narażone na otarcia, odciski itd. Nie wyobrażam sobie, by pokonywać tysiące kilometrów rocznie, a być może nawet tylko kilkadziesiąt i kończyć dystans z plamami krwi na skarpetce, czy tez odciskami a w czasie samego biegu bólem i dyskomfortem.
Opublikowane: pon., 11/02/2013 - 11:53
10 dni intensywnej pracy, w doskonałych warunkach, przy temperaturze ok. 20 st. C wśród kwitnących łąk i sadów pomarańczowych, pozwoli zapomnieć o zimowej depresji treningowej i doskonale wytrenować do zbliżających się startów w maratonach.
Opublikowane: pon., 11/02/2013 - 11:20

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce