Aktualności Trening

Najdłuższy okres regeneracji mają WIĘZADŁA I ŚCIĘGNA - do 12 miesięcy, następnie jest TKANKA MIĘŚNIOWA, która goi się średnio w przedziale od 6 do 24 ty
Opublikowane: wt., 05/02/2013 - 09:44
Zauważyłem, że podczas zawodów, i czasem również podczas treningów, po około 70 minutach biegu następuje kilkanaście minut, trakcie których tempo wzrasta nawet o 10%, przy subiektywnie niezmienionym poziomi wysiłku. Co może być przyczyną takiej reakcji organizmu? I ? co najważniejsze ? jak przedłużyć ten czas?
Opublikowane: śr., 30/01/2013 - 08:41
Dziś chciałbym zwrócić uwagę na rolę i zadania sport testera czy też pulsometru. Ale to drugie określenie pasuje mi tylko do najbardziej ?ubogich? modeli.
Opublikowane: wt., 22/01/2013 - 15:57
Przed rozpoczęciem jego realizacji proponuje biegać 4-5 razy w tygodniu według schematu: poniedziałek ok. 8km ? 75% intensywności wtorek ok. 12km ? 75% intensywności czwartek ok. 10km ? 80% sobota ok.8km ? 70% niedziela ok. 15km ? 70%   Pon Wt Śr Czw So
Opublikowane: wt., 22/01/2013 - 12:58
Dlaczego w zimę tak ważne jest odżywianie - z tym pytaniem zwróciłem się do mgr inż. Jagody Podkowskiej ? dietetyka, specjalistki ds. suplementacji. Jako wprowadzenie do rozmowy dodam, że sport jest nieodłącznym elementem życia Jagody . Ma za sobą starty w maratonach rowerowych.
Opublikowane: czw., 10/01/2013 - 10:44
Początek nowego roku to dobry moment na zmianę trybu życia na aktywny. Jeśli Twoim noworocznym postanowieniem jest rozpoczęcie regularnych treningów biegowych ważne by organizm adaptował się do wysiłku stopniowo. Najlepszym pomysłem jest rozpoczęcie treningów od marszobiegu, budując w ten sposób formę oraz wytrzymałość. Efekt, jaki osiąga się przy założeniu przebiegnięcia jak największej odległości uzyskać można w łatwiejszy sposób poprzez trening zawierający zaplanowane przerwy na marsz.
Opublikowane: wt., 01/01/2013 - 18:56
Opublikowane: pt., 21/12/2012 - 16:02
W okresie zimowym jednym z problemów odpowiedniego doboru sprzętu jest odpowiednio trafna decyzja co do zakupy czy tez eksploatowania odpowiedniego obuwia. Dziś parę cennych wskazówek, jak tego dokonać i czym się kierować.
Opublikowane: pt., 21/12/2012 - 09:06
Na sukces sportowy, czy też nasz osobisty zarówno ten mały jak i ten składa się wiele czynników: nie tylko jest to talent, siła woli i intensywny trening, lecz również odpowiednio dobór sprzętu, ubioru, czy w niektórych dyscyplinach on sam (sprzęt, samochód itd.). Dziś trochę o bieliźnie termoaktywnej, a u biegacza czy osób aktywnych odgrywa ona ważną rolę. Nie ma bezpośredniego wpływu na wynik, ale pośredni może mieć duży. Co mam na myśli-zdrowie.
Opublikowane: pon., 17/12/2012 - 12:35
Kluczowym elementem nowoczesnego treningu biegacza jest optymalna regeneracja, zwłaszcza po intensywnych lub długich jednostkach treningowych. Wiele przeprowadzonych badań potwierdza znaczne przyspieszenie regeneracji mięśni po krioterapii, która polega na poddaniu całego ciała przez krótki czas (do 3 minut) działaniu bardzo niskich temperatur (od -160 do -100 °C).
Opublikowane: śr., 12/12/2012 - 08:49

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce