Trening i Zdrowie

Aktualności Trening

W dzisiejszym sporcie o wyniku decydują detale, a różnice to często ułamki sekund, centymetry, czy też jedno trafienie.
Opublikowane: pon., 29/04/2013 - 13:48
Trening wytrzymałościowy dla początkujących
Trening wytrzymałościowy wykonywany jeden raz w tygodniu
Opublikowane: czw., 25/04/2013 - 08:42
Aktywny odpoczynek
W trakcie i po zakończeniu intensywnego wysiłku fizycznego (np. szybkiego biegu) stężenie mleczanu we krwi utrzymuje się na podniesionym poziomie. Spowodowane jest to udziałem beztlenowych procesów metabolicznych (glikolizy beztlenowej). Intensywnemu wysiłkowi towarzyszy wzrost stężenia jonów wodorowych (H+) i mleczanowych (La-) w komórce mięśniowej. Wzrost stężenia jonów wodorowych jest przyczyną obniżenia mięśniowego pH, powodując upośledzenie aktywności skurczowej mięśni, obniżenie zdolności generowania mocy i rozwijania siły (objawy zmęczenia wysiłkowego).
Opublikowane: śr., 17/04/2013 - 13:20
Jogging Planer
Na razie aplikacja jest raczej ciekawostką ale powoli się rozwija i może niedługo stać się bardzo przydatna. Joggin Planer opierając się na mapach Google pozwala nam wyznaczać trasy do biegania. Wystarczy najechać na miejsce na mapie, lub wybrać miejscowość, która nas interesuje.
Opublikowane: pon., 15/04/2013 - 16:12
Biegacze i agresywne psy
Temat znany jest większości biegaczy, nieważne czy biegamy w mieście, po parku, w lesie, czy na osiedlu domków, wiele osób w czasie treningu miało już przejścia z agresywnymi czworonogami i niemniej bojowymi właścicielami.
Opublikowane: pt., 12/04/2013 - 10:07
Bezpieczne bieganie z muzyką
Mnóstwo osób nie wyobraża sobie biegania bez odpowiedniej muzyki. Słuchawki w uszach i płynące z nich dźwięki nakręcają, oraz pchają biegaczy dalej. W trakcie treningu muzyka nadaje rytm i pozwala oderwać się, spędzić trochę czasu ze swoimi ulubionymi wykonawcami. Biegając ze słuchawkami w uszach nie możemy jednak zapomnieć o reszcie świata i bezpieczeństwie. Warto trzymać się tych kilku zasad by uchronić się przed wypadkiem.
Opublikowane: wt., 09/04/2013 - 08:38
Wydolność aerobowa i wskaźnik VO2max
Aktualny poziom wydolności fizycznej biegacza można ocenić na podstawie bieżących wyników sportowych. Ponadto, jeżeli w rezultacie systematycznych treningów nastąpiła progresja wyników (względem wyników uzyskanych wcześniej na tym samym dystansie), to na tej podstawie można stwierdzić zwiększenie poziomu wydolności fizycznej.
Opublikowane: śr., 03/04/2013 - 09:28
Rola podologa w sporcie
Współczesny człowiek w trakcie zwykłego dnia wykonuje (powinien wykonywać!) od 8000 do 10.000 kroków. Jogging wystawia ciało, a w szczególności nogi i stopy na obciążenie od 3- do10-krotnie większe od normalnego.
Opublikowane: wt., 02/04/2013 - 16:30
Aplikacje dla biegaczy
Telefony komórkowe mają już moc obliczeniową całkiem niezłych komputerów i pozwalają instalować najróżniejsze
Opublikowane: wt., 02/04/2013 - 14:52
Odblaski dla biegaczy
Mimo zbliżającej się wiosny i wydłużającego się dnia nie możemy zapominać o noszeniu odblaskowyc
Opublikowane: wt., 02/04/2013 - 09:56

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce