Reklamy sponsorów także na koszulkach uczestników MŚ


Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych IAAF umożliwi ekspozycję logo sponsora narodowej federacji na koszulkach uczestników w Mistrzostwach Świata.

– To prawdziwie globalne wydarzenie odbywa się tylko co dwa lata. Musimy maksymalizować potencjał finansowy naszej dyscypliny właśnie przez takie imprezy – przyznał szef IAAF Sebastian Coe, podkreślając „sprawiedliwość” marketingowych działań IAAF.

Federacja, która będzie chciała umieścić na koszulka logo patrona, każdorazowo będzie musiała ubiegać się o zgodę IAAF. Zgodnie z przyjętymi wytycznymi, jedna marka będzie mogła pojawić się na strojach sportowców z maksymalnie 4 krajów.

Mistrzostwa Świata dołączyły zatem do pozostałych imprez z kalendarza IAAF, w których eksponowane są także logotypy krajowych sponsorów. Do tej pory na strojach sportowców mogło znaleźć się co najwyżej logo producenta sprzętu sportowego, a na numerach startowych czy bandach eksponowane były wyłącznie logotypy oficjalnych partnerów danej imprezy.

Podobne ograniczenie nie istniało np. na Mistrzostwach Europy, organizowanych przez Europejską Federację Lekkoatletyczną, na których np. polscy sportowcy występowali w koszulkach z logotypem PKN Orlen - sponsorem głównym reprezentacji Polski w lekkiej atletyce. W komunikacie IAAF czytamy, że nowe przepisy umożliwią reprezentacjom startowanie na najważniejszych imprezach sezonu w tych samych wzorach koszulek.

Logotypy sponsorów zobaczymy już na strojach uczestników MŚ w Doha, które odbędą się we wrześniu 2019 r.

red.

źródło: IAAF


Polecamy również:


Podziel się: