Uciekając przed deadline’em. B2Run wchodzi do Polski


B2Run to międzynarodowy projekt z obszaru employer branding, ukierunkowanego na budowanie więzi firma-pracownik poprzez sport.

Cykl powstał w Niemczech. Pomysłodawcy dostrzegli, że sukcesy w sporcie i biznesie opierają się na podobnych wartościach, ale zawsze w centrum sukcesu stoi człowiek lub zespół ludzi. - To właśnie ludzki potencjał jest najcenniejszy i należy o niego dbać - przekonują.

– (..) stawiamy na work life balance, czyli znalezienie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Pracodawcy wspierają rozwój swoich pracowników również na płaszczyźnie pozazawodowej. Uczestnictwo w imprezie to sposób na docenienie hobby pracowników, danie mu możliwości na miłe spędzenie czasu i promowanie zdrowego trybu życia – powiedział podczas inauguracji projektu w Polsce Lars Gerling, odpowiedzialny za rozwój marki B2Run na świecie.

Formuła B2Run jest nowatorska i prosta. Pracownicy firmy spotykają się w dniu roboczym, aby w drużynie pokonać dystans ok 5-6 kilometrów. Drużyna ma dowolną liczebność i złożona jest z osób, które na co dzień pracują ze sobą. Meta biegu zawsze znajduje się na lokalnym obiekcie sportowym, będącym wizytówką miasta-gospodarza biegu. To pozwala uczestnikom poczuć emocje, które towarzyszą profesjonalnym sportowcom. Po biegu jest okazja do wymiany doświadczeń, kontaktów (tzw. networking) i integracji.

W B2Run liczy się nie zacięta rywalizacja sportowa, a dobra zabawa i wspólna aktywność fizyczna – podkreślają pomysłodawcy. Zaproponowany dystans przebiec może każdy. Dla jednych samo ukończenie biegu będzie sporym wyzwaniem, dla innych wyzwaniem będzie poprawienie życiowego czasu.

Organizatorzy przewidują wiele klasyfikacji zarówno klasycznych, np. najszybszy bank, firma konsultingowa, jak i dodatkowych, np. ucieczka przed deadlinem (osobą wyznaczoną do przebiegnięcia dystansu w określonym czasie), czy dowiezienie targetu (zadeklarowanego przez siebie czasu biegu).

Dziś biegi spod szyldu B2Run są obecne w 7 krajach – Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Holandii, a także Republice Południowej Afryki. W samych Niemczech w minionym roku wystartowało 195 000 osób z 9 500 firm. Największy bieg odbył się w Monachium i zgromadził 30 000 osób. Obecnie prowadzone są rozmowy w Stanach Zjednoczonych, Skandynawii, Chinach i Ameryce Południowej.

Polska jest ósmym krajem, w którym obecny będzie projekt. W ramach cyklu odbędą się wydarzenia w Gdańsku (12.06.2018 na Stadionie Energa Gdańsk), Warszawie (3.07.2018 na Stadionie Miejskim Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego), w Rzeszowie (10.09.2018 w kompleksie G2A Arena) i w Gliwicach (25.09.2018 Arenie Gliwice).

Ambasadorami B2Run w Polsce zostały członkini medalowej sztafety 4x400 m – Patrycja Wyciszkiewicz, Małgorzata Hołub, Justyna Święty oraz Iga Witan-Baumgart (na zdjęciu).

B2Run to kolejna propozycja dla biegających firm w Polsce, po Poland Business Run, sztafetach Ekiden, Biegu Firmowym czy Biegu IT. 

red. / mat. pras.


Polecamy również:


Podziel się: