Biegając wesprzyj edukację i pomóż oczyścić oceany. Adidas, Parley i Run For The Oceans

  • Biegająca Polska i Świat

Po tym, jak w ubiegłym roku adidas we współpracy z fundacją Parley przeznaczył na edukację młodzieży milion dolarów zebranych podczas akcji Run For The Oceans, producent sprzętu sportowego, m. in. biegowego, organizuje kolejną akcję charytatywną. Za każdy przebiegnięty kilometr zarejestrowany w dniach 8-16 czerwca w aplikacji Runtastic, marka przekaże 1 dolara na program Parley Ocean School. Celem jest zebranie półtora miliona dolarów.

Zainicjowany przed rokiem globalny ruch Run For The Oceans zjednoczy biegaczy z całego świata, którzy biegając zebrali milion dolarów dla fundacji Parley for the Oceans z przeznaczeniem na kształcenie ponad 100 tysięcy młodych ludzi i ich rodzin, zamieszkujących najbardziej zanieczyszczone tereny na wybrzeżach, a jednocześnie najmniej świadomych zagrożeń.

W tym roku kampania zostanie rozszerzona. Każdy dolar przyczyni się do rozwoju programu Parley Ocean School i uruchomienia platformy „Parley youth activist platform”, która pozwoli uczniom nabywać odpowiednie umiejętności, narzędzia i wiedzę niezbędną do ochrony oceanów. Platforma ruszy 8 czerwca pod adresem www.parley.tv.

Chcąc wesprzeć inicjatywę adidas x Parley, należy pobrać darmową aplikację Runtastic i dołączyć do wyzwania Run For The Ocean. Rejestrując się i biegając między 8 a 16 czerwca, każdy przebiegnięty kilometr zamieniamy na 1 dolara, który adidas przekaże na Parley Ocean School. W Polsce gospodarzem lokalnej imprezy temu poświęconej będzie klub adidas Runners Warsaw.

Dzięki współpracy adidas x Parley, z brzegów plaż zostały zebrane ogromne ilości odpadów z tworzyw sztucznych. Od 2015 roku producent przekształca Ocean Plastic® w odzież sportową. Przy użyciu nici powstałej z recyklingowanego plastiku, do tej pory uszyto 5 milionów par butów, a w tegorocznej kolekcji marka deklaruje wyprodukować ich 11 milionów. adidas chce też do 2024 roku całkowicie wyeliminować poliester ze swoich wszystkich produktów.

Piotr Falkowski (na podst. mat. pras.)

zdj. mat. pras.


PARTNERZY

PARTNERZY MEDIALNI