DOZ Maraton Łódź: Ponad 50 punktów kibicowania na trasie

  • Biegająca Polska i Świat

Tegoroczny DOZ Maraton Łódź został przez organizatorów zapowiedziany jako „najgłośniejszy maraton w Polsce”. Przy trasie powstaną 52 punkty kibicowania. Połowę z nich opanują muzycy i zespoły, wyłonione w drodze konkursu przez lidera Comy, Piotra Roguckiego.

– Konkurs „Najgłośniejszy maraton w Polsce” spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem – mówi Kinga Jurkiewicz, koordynatorka akcji. – Wszystkie zgłoszone zespoły zostały zweryfikowane przez Piotra Roguckiego, który pełni funkcję dyrektora artystycznego DOZ Maratonu Łódź. Na trasie pojawią się najlepsi z najlepszych. Będzie głośno – zapowiada.

Na trasie maratonu powstanie pięć stref, w których grane będą różne gatunki muzyczne. Łącznie zawodnicy przebiegną koło 26 punktów z muzyką graną na żywo: Muzyka Klubowa i Disco – 5 punktów (5-9 km trasy), Rock'n'Roll – 5 punktów (9-14 km trasy), Jazz i Muzyka Ludowa – 5 punktów (15-19 km trasy), Pop – 5 punktów (21-29 km trasy), Muzyka Świata – 6 punktów (29-42 km trasy).

Biegacze bez wątpienia cieszą się na myśl o muzyce, która będzie zagrzewać ich do walki niemal na całej trasie maratonu. Zadowolenia nie kryją też sami muzycy:

– Cieszymy się, że zagramy na trasie DOZ Maratonu Łódź. Gramy żywiołową muzę, więc przebiegający obok nas zawodnicy na pewno dostaną energetycznego „strzała” – mówią członkowie rock'n'rollowej grupy De Indigo. – 42 kilometry, 26 zespołów, każdy grający inną muzykę. Dobra symbioza, czego chcieć więcej – wtóruje im DJ Blumental, który będzie czekał na zawodników na 9. kilometrze trasy.

Na punktach muzycznych nie kończy się jednak zorganizowany doping przy trasie tegorocznego DOZ Maratonu Łódź. Jak co roku, biegacze mogą liczyć na wsparcie młodzieży szkolnej oraz pracowników lokalnych firm. W ramach znanych już z poprzednich edycji maratonu akcji „Mistrz Kibicowania” i „Firmy na Maraton”, na trasie zawodów powstanie kolejne 26 punktów kibicowania.

– 15 z nich zorganizowanych zostanie przez szkoły i inne placówki, wyłonione w konkursie „Mistrz Kibicowania”. W tym roku tematem przewodnim konkursu są kraje świata, stąd przy trasie znajdziemy akcenty kenijskie, brazylijskie, greckie, japońskie czy meksykańskie - mówi Karolina Adamus, koordynatorka akcji społecznych DOZ Maratonu Łódź. – Pozostałe 11 punktów wypełnią pracownicy firm, które coraz chętniej przyłączają się do kibicowania podczas naszego maratonu. Z roku na rok widzimy, jak wolontariat pracowniczy zyskuje na popularności - dodaje.

DOZ Maraton Łódź wystartuje 23 kwietnia. W programie imprezy są też Pelavo Kids Run, Ibuprom Sport 10k Run oraz targi sportowe Run & Fun w Atlas Arenie. Na listach startowych jest już ponad 4.500 zawodników.

Więcej informacji na www.lodzmaraton.pl.

mat. pras.