Co tam, panie, w listopadzie, mówią i piszą o ploggingu?
Opublikowane w pon., 15/11/2021 - 03:49
Plogging, jak można zauważyć, na szczęście nie tylko z pomocą Festiwalu Biegowego, ma sie w Polsce coraz lepiej. Coraz więcej źródeł o nim wspomina, pisze i - co szczególnie cenne - wręcz namawia, by spróbować zebrać nieco śmieci na naszych biegowych trasach.
Na całkiem obszerny artykuł o ploggingu mozna natrafić na przykład na stronie sieci marketów Aldi, w dziale zero waste. Czy obie te sprawy rzeczywiście mają ze sobą coś wspólnego? Przeczytajcie sami, warto tam zerknąć.
- Istnieje bardzo wiele powodów, by zbieranie śmieci podczas aktywności sportowych stawało się coraz bardziej modne i rozszerzało się na coraz szersze kręgi biegaczy, spacerowiczów czy rowerzystów. Miejmy więc nadzieję, iż fascynujące zjawisko nazywane ploggingiem nie okaże się jedynie chwilową modą, ale na stałe wpłynie na utrwalenie właściwych zachowań zmierzających do dbałości o naszą planetę - kończy tekst jego autor. Nic, tylko przyklasnąć.
Plogging to także temat materiału w "Magazynie Bieganie". Autor przytacza ciekawy pomysł, gdy pisze: - Ploggingiem zainteresowały się także szkoły a nauczyciele wychowania fizycznego często organizują zbieranie śmieci podczas biegania na lekcjach.
A oto torba do ploggingu. Z niecałe 20 zł można ja kupić od Kalenji, chyba, że w duchu zero waste skombinujemy sobie coś podobnego ze starego plecaka... Producent zachęca jednak: System zapięcia u góry i u dołu torby ułatwia jej wypełnianie i opróżnianie z zebranych śmieci.
Magazyn "Impakter" pytał zaś o plogging pół Brytyjczyka, pół Duńczyka - biegacza Paula Wayne. Co mówił? Dlaczego zaczął? - Zacząłem traktować to poważnie ze względów środowiskowych już w 2011 roku, od mojego pierwszego tweeta z blogowaniem, chociaż wtedy słowo to nie istniało, więc po prostu powiedziałem „patrz, co zabrałem, gdy dojeżdżałem do pracy”.
Dlaczego zaczął to robić? - Biegałem polną drogą, widząc wszystkie śmieci w żywopłocie i pomyślałem: „Jeśli nie podniosę, to kto to zrobi?” - pisze "Impakter". No właśnie... Jeśli nie my, to kto? (t.kowalski@festowalbiegow.pl) Fot. Aldi, Decathlon
Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG