Bieg 7 Dolin Festiwalu Biegowego: oto trasa 100 kilometrów [MAPA, PROFIL]

Opublikowane w sob., 17/04/2021 - 16:01

UWAGA!  ITRA dokonała ewaluacji nowych tras Festiwalu Biegów (23, 36, 61 i 100 km) przyznając odpowiednio 1, 2, 3 i 4 punkty ITRA

Start: sobota 11 września, godz. 2.30 w nocy. TRASA: z Piwnicznej (Miasteczko Biegowe) szlakiem zielonym przez Piwowarówkę, Eliaszówkę na Obidzę (Przełęcz Gromadzką) dalej szlak niebieski na Wielki Rogacz później szlakiem czerwonym przez Radziejową, Złomisty Wierch na Przehybę następnie drogą do Gabonia ( początkowo szlak zielony do Jazowska) poniżej kamienia Kingi i odejścia szlaku zielonego skręt w "warstwicówkę" (szlak narciarski zielony potem żółty) pod Zgrzypy do szlaku Żółtego ze Starego Sącza.

Szlakiem żółtym pod górę powrót  na grzbiet do szlaku niebieskiego z Przehyby do Rytra i szlakiem tym zbieg przez Wietrzne Dziury, Wdżary, Skotarskie,  dolinę Wielkiej Roztoki do Rytra. W Rytrze  w prawo wzdłuż drogi krajowej 87 do mostu na rzece Poprad za mostem w lewo i dalej już szlakiem czerwonym (GSB) przez Cyrlę, Jaworzynę Kokuszczańską, Halę Pisaną, Łabowską Halę pod Runek gdzie krótkim nie oznakowanym łącznikiem do szlaku niebieskiego (z Runka do Krynicy) nim w dół przez Przysłop, Drabiakówkę, do przełęczy Krzyżowej z której żółty szlak doprowadza do szczytu Krzyżowa, stamtąd szlakiem rowerowym w dół do szlaku czerwonego i dalej nim w kierunku Czarnego Potoku. Na asfalcie w prawo i po ok. 1 km w lewo.

Drogą przecinającą trasy narciarskie (szlak rowerowy) na szczyt Jaworzyny Krynickiej. Ze szczytu znów czerwonym szlakiem powrót na Runek i w dół niebieskim do Bacówki nad Wierchomlą. Dalej drogą w dół do Szczawnika (szlak rowerowy niebieski) i w górę wzdłuż nieczynnego wyciągu krzesełkowego do szlaku żółtego nim na grzbiet Wyżne Młaki i w prawo do wyciągu krzesełkowego z Wierchomli trasami narciarskimi w dół do Wierchomli Małej i drogą asfaltową w okolice kościoła w Wierchomli Wielkiej. Stąd szlakiem czerwonym lokalnym do połączenia z szlakiem żółtym z Łabowskiej Hali do Łomnicy w lewo żółtym i w okolicach kapliczki w prawo w dół drogą do centrum Łomnicy (obok szkoły) dalej w górę na grzbiet i niebieskim szlakiem na metę w Piwnicznej.

LINK DO REJESTRACJI

Wykres Biegu 7 Dolin - 100 km

- W porównaniu z poprzednimi edycjami nastąpi zmiana kierunku w biegu na 100 kilometrów - przypomina Roman Hasior, autor tras górskich Festiwalu Biegowego. - Może to nieco zamieszać zawodnikom, którzy już biegali ten dystans i będą musieli dostosować strategię do innego profilu trasy, tym bardziej, że końcówka to może niezbyt długie, ale z doświadczenia wiem, wyczerpujące podbiegi przez 3 grzbiety.

- Zatem może być trochę trudniej, ale to tak naprawdę kwestia rozłożenia sił po analizie trasy. Jedni wolą zbiegać, inni wolą podbiegać, więc to czasami może być tak, że dla jednych lepiej, dla innych gorzej, czyli kwestia gustu, a o tym się już nie dyskutuje.

Więcej o biegach ultra podczas Festiwalu Biegowego 2021 czytaj w rozmowie z Romanem Hasiorem. (tk)