Świadome oddychanie jest kluczem

 

Świadome oddychanie jest kluczem


Opublikowane w wt., 23/08/2022 - 17:15

- Ćwiczenie świadomego oddychania jest kluczem, który może odblokować lepszą wydajność – podobnie jak utrzymywanie formy i nawodnienia - przypomina Runner's World

Bardzo łatwo oddychać nieefektywnie. Bieganie w pozycji zgarbionej może np. uciskać głęboki poprzeczny mięsień brzucha, który wspiera czynność oddychania. A od koniec długiego biegu wszystkie mięśnie mogą się po prostu zmęczyć, w tym również, te zaangażowane w oddychanie.

Aby lepiej kontrolować oddech, musisz regularnie ćwiczyć mięśnie oddechowe ciała. To opóźni zmęczenie, szczególnie na dłuższych dystansach.

Większość ludzi używa swoich pomocniczych mięśni szyi i ramion jako podstawowych mięśni oddechowych. A szybszy, płytki oddech sprawia, że tętno, ciśnienie krwi i kortyzol rosną.

Oddychanie przeponowe pozwala na przyjmowanie większej ilości natlenionego powietrza i wymaga mniej energii niż płytkie oddychanie górną klatką piersiową - pisze Runners World, powołując się na ekspertów. (opr. tk)

 

Polecamy również:


Podziel się:
kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce