W Bostonie uwarzyli piwo dla maratończyków. Ambasadorem...
Opublikowane w czw., 14/03/2019 - 11:13
Browar The Boston Beer Company – drugi największy producent złotego trunku w Ameryce, wyprodukował i skomercjalizował pierwsze piwo dedykowane biegaczom. Piwo o wymownej, maratońskiej nazwie 26.2 Brew, trafiło już do sklepów.
Twórcą receptury piwa jest maratonka i triathlonistka Shalley Smith, pracująca na co dzień jako product manager w Boston Beer Company. – Dla mnie, jako osoby kochającej bieganie i piwo, możliwość stworzenia napoju, którym biegacze mogą celebrować swoją ciężką pracę i wyniki, była pasjonująca – podkreśla biegaczka, cytowana w komunikacie prasowym.
26.2 Brew to piwo górnej fermentacji przygotowywane z udziałem drożdży Saccharomyces cerevisiae (tzw. ale). Piwa z tego gatunku charakteryzują się znacznie bardziej złożonym smakiem i aromatem niż popularne lagery. trunek - wbrew trendom z europejskiego rynku – zawiera 4 procent alkoholu. Ma za to tylko 120 kalorii.
– Gdy większość browarów obniża walory smakowe swoich produktów, by spełnić określone poziomy kaloryczności, my skoncentrowaliśmy się na stworzeniu napoju, który nie tylko dobrze smakuje, ale też spełnia wymagania biegaczy – podkreśla Shalley Smith.
Ambasadorem nowego piwa został dobrze znany Meb Keflezighi, zwycięzca maratonów w Bostonie i Nowym Jorku, medalista olimpijski. – Każdy, kto trenuje do maratonu, wstaje wcześnie rano, realizuje konsekwentnie i sumiennie nakreślony plan, wie jak ważna dla biegacza jest nagroda. Wysokojakościowymi składnikami i znakomitym smakiem, 26.2 Brew honoruje ciężką pracę i osiągnięcia biegacza – podkreślił maratończyk.
26.2 Brew to komercyjna ewolucja znanego od 7 lat uczestnikom maratonu w Bostonie piwa o nazwie „Boston 26.2 Brew”, wyróżniającego się głównie dedykowaną etykietą oraz ograniczoną dystrybucją, dostępnego w mieście oraz okolicy wyłącznie w czasie słynnego maratonu.
Nowy produkt posiada oficjalną licencję Boston Athletic Association – organizatora Maratonu Bostońskiego.
Sześciopak 26.2 Brew w Ameryce kosztuje 9.99 dolara (sugerowana cena), czyli ok. 38 zł.
Nie wiadomo czy piwo trafi do Europy.
red.