Zdrowsza dieta dzięki... ćwiczeniom!


Opublikowane w wt., 05/02/2019 - 09:38

Jeśli planujecie przejść na zdrową dietę, jeść więcej warzyw i owoców, a mniej śmieciowego jedzenia, a także zwalczyć w sobie chęć na tłuste jedzenie, to według naukowców z Austin jest na to łatwy sposób, wcale niewymagający wyrzeczeń. Wystarczy zacząć trenować.

Wniosek naukowców jest wynikiem obserwacji 2 600 ludzi w wieku od 18 do 35 lat, którzy przed rozpoczęciem badań prowadzili siedzący tryb życia, zupełnie bez ćwiczeń i nie przywiązywali wagi do jadłospisu. Podczas badania uczestnicy zmienili styl życia i trenowali 3 razy w tygodniu po 30 minut. Trening był aerobowy i obejmował bieganie na bieżni mechanicznej, jazdę na rowerze stacjonarnym lub ćwiczenia na orbitreku. Intensywność zajęć została określona na 65-85% maksymalnego tętna. Cały program trwał 15 tygodni.

W tym czasie na talerzach młodych ludzi pojawiło się zdecydowanie więcej zdrowych produktów. Chętniej sięgali po warzywa, spadło zaś ich zainteresowanie śmieciowym jedzeniem. Stało się tak, choć nikt nie sugerował uczestnikom badania zmiany przyzwyczajeń żywieniowych, a nawet na początku dostali informację, że nie powinni modyfikować diety. Mimo to i tak zrezygnowali z części tłustych potraw.

Mechanizm tej zależności nie był przedmiotem tych konkretnych badań, ale ich autorzy na podstawie wcześniejszych ustaleń twierdzą, że aktywność fizyczna reguluje wydzielanie hormonów związanych z odczuwaniem głodu oraz dopaminy, a to przekłada się na preferencje żywieniowe. Innymi słowy, po 30-minutowym biegu mózg dostał już swoją nagrodę i ma mniejszą ochotę na tłuste potrawy.

Naszym zdaniem, warto spróbować na sobie, bez względu na to, czy amerykańscy naukowcy mają rację.

IB

źródło


Polecamy również:


Podziel się:
kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce