#SzykujsienaKrynice: Bądź jak Magda, Joanna, Kuba i Tomek! [PLANY TRENINGOWE]

#SzykujsienaKrynice: Bądź jak Magda, Joanna, Kuba i Tomek! [PLANY TRENINGOWE]



Za nami pierwszy wspólny trening w projekcie #SzykujsienaKrynice. Frekwencja stuprocentowa - zaangażowanie i świadomość celu jeszcze wyższe! 

W projekcie uczestniczą Magda (poziom sportowy - 10 km w 50:13), Joanna (43:11), Kuba (40:33) i Tomek (39:47). Opiekę merytoryczna nad przygotowaniami do startu w 8. PKO Festialu Biegowym Krynicy sprawują Kinga i Wojciech Staszewscy z KS Staszewscy. Biegacze otrzymują spersonalizowane plany treningowe oraz indywidualne konsultacje. Co drugi tydzień grupa spotyka się na wspólnym treningu instruktażowo - kontrolnym. Za nami pierwsze zajęcia. 

Wtorkowy trening podzielony był na kilka segmentów. Po rozgrzewce uczestnicy ćwiczyli na tzw. drabince. Trenerzy bacznie przyglądali się poczynaniom podopiecznych, wskazując na szczegóły każdego ćwiczenia zachęcali do koncentracji. Po wykonaniu zadania nagradzali ciepłym słowem, ale też wskazywali błędy. 

Potem przyszła kolej na siłę biegową - jedną z najważniejszych części planu treningowego, który realizują w kwietniu Magda, Joanna, Kuba i Tomek. Zaczęło się od... skoków przez "kałużę", którą  ograniczały rękawiczki trenera Wojtka Staszewskiego. Celem ćwiczenia była koordynacja ruchowa i właściwa sekwencja ruchów w trakcie biegu. Na finał dwukrotny, ponad 100-metrowy sprint słynnym podbiegiem/zbiegiem na Agrykolę. 

Segment na bieżni wypełniła seria 3x800m z 2-minutowymi przerwami między kolejnymi odcinkami, zakończona dodatkową rundą 400m. O ile w pierwszym etapie liczyło się tempo - uczestnicy biegali wg. określonych wytycznych zawartych w planie treningowym (poniżej jeden z takich planów) - tak w ostatnim najważniejsza była technika. - Wyprostowana sylwetka, ręce ugięte na 90 stopni - instruował Wojtek Staszewski. 

Trening zakończyła sesja rozciągania, która okazała się być dla części grupy nowością. Pod bacznym okiem Kingi Staszewskiej, Magda, Joanna, Kuba i Tomek wykonali serię układów, które wzmacniają stawy i przyczepy mięśni, a także zmniejsza ból po treningu i zmniejszają ryzyko kontuzji. Nie ma się co oszukiwać - będzie bolało. Forma sama się nie zrobi, a krynickie trasy same się nie przebiegną! 

Uczestnicy projektu nie zdecydowali jeszcze które konkurencje 8. PKO Festiwalu Biegowego wybiorą na wrześniowy start. Ale zawęzili już obszar zainteresowania. Będzie bieganie po górach!  

Kolejny trening grupy #SzykujsienaKrynice już 25 kwietnia, ponownie na Agrykoli w Warszawie.

W kolejnych dniach będziemy prezentować PLANY TRENINGOWE, według których ćwiczą nasi biegacze. Jeśli odnajdujecie w nich choć część siebie, nie bójcie się korzystać z wiedzy, jaką oni otrzymują. 

Zachęcamy do pobierania planów i dostosowywania do swoich potrzeb. Piszcie do nas jak idą wasze treningi, jakie macie sukcesy ale i problemy - będziemy się starali je rozwiązywać. Do Krynicy mniej niż pół roku! 

red.


Polecamy również:


Podziel się: