Trening i Zdrowie

Aktualności Trening

Święta za pasem a Ty wciąż w lesie z GWIAZDKOWYMI prezentami? Wraz z partnerami Fundacji „Festiwal Biegów” podpowiadamy co warto kupić biegaczowi pod choinkę, by cieszył się prezentem na trasach i na co dzień. Voucher na 10. TAURON Festiwal Biegowy w Krynicy-Zdroju
Opublikowane: pt., 14/12/2018 - 13:05
Opublikowane: śr., 12/12/2018 - 14:07
Ludzkie stopy są arcydziełem biomechanicznym. Radzą sobie z każdym rodzajem ruchu: od chodzenia i biegania do tańczenia i skakania. Natura zaprojektowała naszą stopę tak, żeby dostosowała się do każdego rodzaju podłoża. Dlatego nasze buty minimalistyczne zostały stworzone w taki sposób, aby umożliwiały najzdrowszy i najbardziej naturalny sposób poruszania się w obuwiu (barefoot running).
Opublikowane: wt., 11/12/2018 - 11:50
Wbrew pozorom, sezon zimowy wcale nie musi oznaczać zamknięcia się w klimatyzowanych pomieszczeniach i korzystania z bieżni dla utrzymania formy. Dla wielu biegaczy zima jest ulubionym okresem treningowym. Niskie temperatury i przenikliwy chłód wiążą się co prawda z poczuciem dyskomfortu, ale wystarczy zadbać o odpowiedni strój, aby nie przegrzać ani nie wychłodzić organizmu.
Opublikowane: pt., 07/12/2018 - 15:10
Późną jesienią, a zwłaszcza po rozpoczęciu zimy, jednym z największych zmartwień polskich biegaczy są nie zimno i opady deszczu czy śniegu, a potwornie zanieczyszczone powietrze. Czujemy smród, a w ustach jakby smak popiołu. To smog. Atmosfera w naszym kraju jest, niestety, jedną z najgorszych w Europie. Nic dziwnego, że coraz częściej, zwłaszcza na ulicach miast, widać biegaczy z maskami na twarzy.
Opublikowane: pt., 07/12/2018 - 12:30
Co różni finiszerów ultramaratonów od tych, którzy schodzą z ich trasy? Czy można zrobić coś, oprócz oczywiście samego treningu, by zwiększyć szansę na przekroczenie linii mety?
Opublikowane: śr., 28/11/2018 - 09:18
Chwila wolnego biegania czy może dłuższ
Opublikowane: pt., 23/11/2018 - 08:01
Nie ma dokładnych zaleceń jak powinna wyglądać dieta w tzw. "okresie roztrenowania" - czasie, w którym ograniczamy ilość i intensywność treningów, liczbę startów. Na pewno musi opierać się na zasadach zdrowego odżywiania. Kaloryczność dzienna powinna być delikatnie zredukowana (z uwagi na mniejszy wysiłek fizyczny), nie możemy też ograniczyć odżywek bądź suplementów (jednak zależy to od indywidualnych potrzeb organizmu). Dlatego też skupimy się dziś na błędach, które popełniają sportowcy w okresie roztrenowania. Podsuniemy wskazówki jak sobie z nimi radzić. Joanna Ławniczak,...
Opublikowane: pt., 23/11/2018 - 07:22
Szwajcarscy naukowcy postanowili bliżej przyjrzeć się bazie rekordów świata w biegach od 5 km do maratonu. Pod uwagę brali rekordowe wyniki kobiet i mężczyzn z podziałem na wiek. Nie interesowały ich jednak kategorie wiekowe, a wyniki osiągane w konkretnym roku życia. Wszystkie dane policzyli pod kątem dystansu, płci, wieku i kraju rekordzistów.
Opublikowane: czw., 22/11/2018 - 09:26
O zbliżających się Świętach Bożego Narodzenia przypomniała firma Brooks. Amerykański producent wypuścił właśnie dedykowaną wersję model Levitate 2 – idealny na biegi mikołajkowe, wigilijne czy noworoczne.  
Opublikowane: pon., 19/11/2018 - 14:07

Strony

Aktualności Zdrowie

Bakterie jelitowe zazwyczaj, zgodnie ze swoją nazwą ulokowane są w jelitach i rac
Opublikowane: wt., 23/06/2015 - 09:25
Ultramaratończyk biorący udział w 7-etapowym biegu rozgrywanym w trudnych warunkach atmosferycznych zgł
Opublikowane: pon., 15/06/2015 - 09:03
Choroby układu krążenia są przyczyną największej liczby przedwczesnych zgonów.
Opublikowane: pt., 12/06/2015 - 08:51
Biegasz w nadziei na zrzucenie kilku kilogramów, a tymczasem waga stoi w miejscu? Powodem mogą być problemy... ze snem.
Opublikowane: śr., 03/06/2015 - 23:12
Bieganie zatacza coraz szersze kręgi i powoli ukończenie maratonu przestaje być atrakcją dla biegaczy.
Opublikowane: pon., 01/06/2015 - 09:27
Katar czy kaszel nie są niczym niezwykłym na mecie maratonu. Po jej przekroczeniu często pojawiają dodatkowe objawy zapalenia górnych dróg oddechowych i błon śluzowych np. zaczerwienione gardło. Przyczyny nie są dokładnie określone. Istnieje teoria, że podczas długotrwałego wysiłku może dochodzić do stresu oksydacyjnego oraz taka, która dowodzi, że maraton sprzyja wdychaniu alergenów i zanieczyszczeń.
Opublikowane: pon., 25/05/2015 - 13:05
Aktywność fizyczna ma wpływ na stan zdrowia. To już wiadomo.
Opublikowane: czw., 21/05/2015 - 09:06
Karol Nowakowski, ekspert Festiwalu Biegów: By poprawiać nasze osiągi w sporcie amatorskim i wyczynowych, dbamy o wiele szczegółów. Trenujemy systematycznie, cierpliwie i rozsądnie. Staramy się pilnować czasu odpoczynku i odnowy biologicznej. To wszystko jednak nie ma znaczenia, gdy nie zwracamy uwagi na to co jemy i jeśli nie dostarczamy do organizmu składników, które wspomagają nasz rozwój. Nasze wyniki są odzwierciedleniem naszego treningu, ale w ogromnym stopniu zależą od naszego odżywiania. W ostatnich dwóch tekstach przekazałem refleksje oraz informacje dotyczące odżywania i...
Opublikowane: czw., 14/05/2015 - 14:31
Popołudniowy spadek energii to zjawisko powszechne.
Opublikowane: śr., 13/05/2015 - 13:05
Wysiłek wysiłkowi nierówny.
Opublikowane: pt., 08/05/2015 - 12:59

Strony

kochambiegacnafestiwalu
kochambiegacwpolsce